…. miercuri, pe teme legate de tehnologie și inteligență artificială. Ea a spus că sistemul de învățământ înregistrează evoluții în sensul digitalizării, dar capacitatea sa este limitată de faptul că „este cel mai mare sector public” și se face o puternică rezistență la schimbare.
În acest sens, ea a făcut trimitere la simulările examenelor naționale, simulări bazate pe instrumente digitale și care au produs „tărăboi în societate”. Ea a susținut că „multe dintre aceste îndoieli” legate de modul de desfășurare a simulărilor „s-au făcut auzite din partea generației tinere”.
Ministra Deca a răspuns, astfel, unei întrebări dacă instituția pe care o conduce se gândește deja la schimbările pe care inteligența artificială poate să le producă în sistemul de educație. Dezbaterea a avut loc la ANIS (Asociația Patronală a Industriei de Software) International Summit.
După ce a spus că sistemul nu se poate schimba suficient de rapid, ea a vorbit despre schimbări pe care IA le va putea produce pe viitor, fără să ofere, însă un orizont de timp în acest sens: „vom putea să folosim IA pentru a genera trasee individuale de învățare, trasee remediale individuale. Vom putea să vedea foarte rapid care sunt talentele (elevilor – n.red.). Vom putea croi traseele lor educaționale, ceva ce ne-am dorit de când noi înșine eram în școală, ca să fim cinstiți”.
Dar, a mai spus ea, „nu cred că am ajuns încă la etapa IA”.
CITEȘTE ȘI:
Program informatic bazat pe inteligenţa artificială care prezice demisia angajaţilor
Fii primul care comentează