Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Evanghelia dupa Furadan

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Moartea cantaretei Madalina Manole pune pentru doua-trei zile Biserica Ortodoxa intr-o lumina difuza. Canoanele ortodoxiei ii priveaza pe cei ce isi iau singuri viata de lunga slujba de inmormantare, iar in cimitir le rezerva un loc marginas. Discriminarea merge si mai departe. Un nou-nascut care nu a apucat sa fie botezat are parte de un tratament asemanator.

Ce poti spune despre refuzul de a-i inmormanta ca pe niste buni crestini pe copiii nebotezati? Orice revolta e inutila. Cu biserica nu te pui.
In lumina Evangheliilor apocrife, Isus si-ar fi regizat moartea. Stia ca va muri si nu a facut nimic pentru a se salva. Nu e tot un fel de sinucidere? Pe de alta parte de ce sa-ti fie frica de moarte cand stii ca vei invia dupa trei zile.  Aici este cheia intelegerii vietii si mortii.
Madalina Manole intelegem ca era o crestina practicanta. Mergea des la biserica, isi facea cruce inainte de a intra pe scena. Acum, la capatul vietii, Biserica nu merge la capataiul ei. Biserica Ortodoxa nu s-a lasat induplecata de tragedia cantaretei. Dogma e mai tare decat orice sentiment. In acest caz aplauzele au tinut loc rugaciunilor, insa cand un nenorocit isi ia viata este inmormantat ca un caine.
Daca s-ar organiza un referendum enoriasii ar vota impotriva Bisericii Ortodoxe. Moartea Madalinei le-a oferit preotilor ocazia de a da explicatii dupa explicatii. A existat de-a lungul vremii o dezbatere pe aceasta tema? Exista posibilitatea revenirii la sentimente mai omenesti?  Mai mult decat Biserica Romano-Catolica, Biserica Ortodoxa este incremenita in dogme. Formal refuza orice schimbare, dar nu se opune progresului. Nu este impotriva electricitatii, impotriva instalatiilor electronice, a incalzirii centrale si a ventilatoarelor. Slujitorii Domnului nu ref
uza nimic din ceea ce tine de confort. Palida flacara a lumanarilor de ceara  a fost  inlocuita fara nicio ezitare cu becul electric, care da mai multa lumina si este mai usor de aprins. Apesi doar pe intrerupator si lumina vine pe firul electric introdus prin pereti. Nu cutremura pe nimeni gandul ca pe sub sfintele icoane trece curent de 220 de volti.  Nici faptul ca din gura preotului cuvantul Evangheliei ajunge la urechea credinciosului din difuzoare.
Inventariind mecanismele din spatele usilor imparatesti,   te intrebi daca in continuare credinta zugraveste icoanele din biserici sau ele sunt doar rodul muncii preotului care se zbate sa obtina fonduri.
Am auzit ieri si parerile unor medici. Si in viziunea lor atitudinea bisericii fata de sinucidere este deplasata. Ei spun ca luarea propriei vieti este urmarea unei boli psihice. Si  prin urmare nu trebuie condamnata atat de drastic.

Nu am auzit ieri opinia niciunui politician. Nici despre atitudinea Bisericii Ortodoxe, nici despre rata mare a sinuciderilor. Madalina Manole este una dintre cele peste 2900 de suflete care n-au mai putut suporta lumea asta si si-au luat singuri viata. Printre acestia se numara si un preot. Acesta s-a sinucis dupa ce si-a omorat cei doi copii in biserica. Nu era ortodox. Fiind neoprotestant pe el nu-l atinge afurisitul pacat al sinuciderii.

Vineri o femeie de 58 de ani s-a sinucis inghitind 100 mililitri de furadan. Un barbat din Iasi a baut furadan insa a scapat cu viata. Pe fondul acestei psihoze, in urmatoarele zile, se va lansa o noua credinta bazata pe Evanghelia dupa Furadan?

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns