Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

VÂNZĂRI DE BUNURI ÎN ROMÂNIA

Evoluția vânzărilor de bunuri de larg consum din România, după anumiți parametri

Vânzările de bunuri de larg consum (FMCG) din România au crescut, în trimestrul al doilea al acestui an, cu 17,3% în termeni valorici faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, conform datelor Retail Audit NielsenIQ.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

În acelaşi timp, al doilea trimestru al anului a fost marcat şi de o diminuare a scăderii volumelor ce a caracterizat ultimele trimestre (-2% în T2 2023, faţă de -4,6% în T1 2023), cât şi de o domolire a creşterii preţurilor (+19,3% în T2 2023, faţă de +23,1% în T1 2023).

În estul Europei, România se situează pe locul al 5-lea în termeni de creştere valorică

Conform unui comunicat remis Agerpres, la nivel european, piaţa de FMCG a evoluat similar cu România în ultimele 12 luni. Cu o medie a creşterii valorice europene de +9,2%, volumele au scăzut cu -2,3%, iar preţurile s-au mărit cu +11,5%.
Comparativ cu ţările din estul Europei, România se situează pe locul al 5-lea în termeni de creştere valorică (+18,3%) în ultimele 12 luni, fiind întrecută de Ungaria, cu o creştere de (+22,8%), Kazahstan (+22,7%), Serbia (+19,5%) şi Bulgaria (+19,3%).
În trimestrul al doilea al acestui an însă, România, cu o creştere de +17,3%, a fost întrecută doar de 3 ţări: Ucraina (+43,7%), Ungaria (+18,4%) şi Croaţia (+17,6%). Niciuna dintre ţările din zona nu au înregistrat creşteri ale consumului, iar România s-a numărat printre ţările cu cele mai mici pierderi în volum (-2,7%), faţă de Letonia în scădere de -11,2%, Ungaria (-7,1%), sau Slovacia (-5,2%) de exemplu.
Toate macro-categoriile de produse au înregistrat avansuri valorice însemnate în prima jumătate a anului. Cea mai mare creştere a fost a categoriei de produse alimentare (+19,7%), care a reprezentat mai mult de jumătate din totalul coşului de cumpărături din piaţa bunurilor de larg consum din România, urmată de băuturile non-alcoolice, ce au înregistrat o majorare valorică de 17,5%. Produsele non-alimentare au crescut în valoare cu 16,6%, iar băuturile alcoolice cu doar 12,3%, ca urmare a migrării unei părţi din consum către HoReCa.
Mai mult de trei sferturi dintre categoriile de produse au crescut în valoare în primul semestru, în timp ce doar 32% dintre acestea au reuşit să crească şi în volum. Categoriile de top, ce s-au majorat cu mai mult de 10% în valoare au fost berea, băuturile acidulate, carnea proaspătă, apa, brânza, cafeaua, snacks-urile, ciocolata, biscuiţii dulci, produsele lactate, legumele, pâinea, produsele de menaj şi spirtoasele, însă niciuna dintre acestea nu a crescut şi în volum, excepţie făcând carnea proaspată (+ 6,8% în volum), în timp ce restul categoriilor au stagnat sau au pierdut volume.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns