Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Firma Selina a fost amendata pentru nerespectarea calitatii lucrarilor

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

ISC a decis sistarea lucrarilor de asfaltare a unui tronson al drumului judetean Baia Sprie-Barsana

SC Selina Oradea este firma care executa lucrarile de reabilitare a drumului judetean Baia Sprie-Barsana, dupa ce a castigat licitatia cu cantec organizata anul trecut. Proiectul, in valoare de peste 22 milioane de euro, finantat in cea mai mare parte din fondurile Uniunii Europene, beneficiar fiind Consiliul Judetean Maramures, se afla in plina executie, lucrarile fiind in grafic. Conform celor spuse de mai multe ori de catre cei care urmaresc de aproape executia lucrarilor, totul se desfasoara conform proiectului, nefiind semnalata nicio problema. Ni se spune mereu ca se fac devize de lucrari “la sange”, ceea ce pare a nu fi in ordine, nu se semneaza pentru efectuarea platilor si alte chestii de acest gen. A fost nevoie de interventia presei, care a semnalat faptul ca firma turna covor asfaltic pe ploaie, pentru a afla ca lucrurile nu stau tocmai asa. In cele din urma s-a sezizat Inspectoratul de Stat in Constructii (ISC) Maramures, care a luat masuri impotriva firmei Selina. Interesant este ca sanctiunile aplicate de inspectori nu au fost facute publice de  cei care supravegheaza ca totul sa se execute in conformitate cu proiectul.

Pe unele tronsoane lucrarile au fost sistate

In ultima perioada inspectorii au amendat de doua ori firma din cauza nerespectarii tehnologiei si abaterilor repetate de la proiect. ISC a decis sistarea lucrarilor de asfaltare a unui tronson de drum in zona localitatii Budesti din aceste motive.

Mircea Danila, inspector de specialitate in cadrul ISC< “Am fost obligati de lege sa aplicam doua amenzi in suma totala de 8.000 lei pentru nerespectarea calitatii in executia lucrarilor. A fost nevoie sa luam masuri mai dure, sa oprim executia lucrarilor pe un tronson de aproximativ 8 kilometri, deoarece, in aceasta faza, firma nu trebuia sa treaca la turnarea asfaltului. In aceasta etapa trebuie executate lucrari de largire a carosabilului, de consolidare a marginilor, realizarea canalelor de drenare, nicidecum asfaltarea drumului”.

In cele din urma a recunoscut si Grazziella Bolma, managerul de proiect, ca lucrurile nu sunt tocmai in regula iar obiectiile inspectorilor sunt intemeiate. Pentru ca astfel de abateri de la proiect si tehnologie sa nu se mai repete, Bolma a comandat o expertiza a celor semnalate pe santier.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns