Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Imobilele din străinătate ale României sunt gestionate ineficient

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Spațiile aferente imobilelor deținute de statul român în străinătate pentru personalul diplomatic nu sunt gestionate cu “economicitate, eficiență și eficacitate”, întrucât nu există “o corelare a suprafețelor libere aflate în imobilele proprietatea statului cu necesarul real de spații de închiriat”, se arată într-un raport al Curții de Conturi referitor la Ministerul Afacerilor Externe (MAE).

 
Potrivit sursei citate, sunt închiriate imobile cu suprafețe ce exced numărului de persoane aferent familiilor membrilor misiunilor diplomatice.

Auditul efectuat a arătat că o mare parte din bugetul MAE este alocată finanțării serviciului extern și a furnizat indicii că la nivelul serviciului exterior se manifestă “o slabă performanță managerială și un mediu de control intern vulnerabil”.

“Evaluarea modului de administrare a clădirilor și terenurilor aflate în domeniul public și privat al statului de către MAE a evidențiat faptul că imobilele aflate în străinatate nu sunt evidențiate în contabilitate la valoarea justă, rezultată ca urmare a reevaluării, precum și faptul că acestea nu sunt utilizate în condiții de eficacitate și eficiență economică. (…) Pentru un eșantion de numai 7 reprezentanțe diplomatice ale României în străinătate, în perioada 2012 — 2014, s-a constatat utilizarea de fonduri de la bugetul de stat în suma de 835.620 euro pentru închirierea de pe piața locală a unor imobile cu destinația de locuință, în condițiile în care exista spațiu cu aceeași destinație disponibil și neutilizat în imobilele proprietate publică și privată a statului român”, se precizează în raportul Curții de Conturi.
Auditul mai relevă că spațiile disponibile în sediul reprezentanțelor diplomatice ale României în străinătate nu sunt valorificate în vederea generării de venituri, ci mai mult, ca urmare a necesității de întreținere a lor, generează cheltuieli pe seama fondurilor publice.

Potrivit sursei citate, închirierea imobilelor folosite de reprezentanțele diplomatice nu s-a făcut cu respectarea cerințelor de economicitate, eficiență și eficacitate impuse de legea finanțelor publice și de strategia fiscal-bugetară.

“Deși șefilor de misiuni diplomatice li s-a delegat calitatea de ordonatori de credite, nu a existat o preocupare a acestora în vederea fundamentării bugetului în cadrul misiunilor diplomatice pe care le conduc, cu respectarea criteriilor de economicitate, eficiență și eficacitate economică”, se arată în raportul citat de Agerpres.

Conform Curții de Conturi, MAE gestionează anual, în medie, derularea unui număr de aproximativ 650 de contracte de închiriere, având ca obiect închirierea de spații pentru activitatea misiunilor diplomatice sau locuințe de serviciu pentru personalul diplomatic și familiile acestora.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns