Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

În 2015, Ambulaţa a înregistrat o medie de 100 de solicitări pe zi

Sigla Informatia Zilei
În 2015, Ambulaţa a înregistrat o medie de 100 de solicitări pe zi
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
În 2015, Ambulaţa a înregistrat o medie de 100 de solicitări pe zi
În 2015, Ambulaţa a înregistrat o medie de 100 de solicitări pe zi

Serviciul Judeţean de Ambulanţă Satu Mare începe anul 2016 în forţă cu o serie de proiecte ce vizează optimizarea activităţii, dar şi implicarea oamenilor în acordarea de prim ajutor.

În emisiunea Audienţe în direct de luni, 11 ianuarie, managerul instituţiei, Gabriela Opriş şi purtătorul de cuvânt, dr. Lucian Tarţa au vorbit concret despre situaţiile pe care le întâmpină în teren, despre comunicarea dintre profesionişti şi populaţie, dar şi implicarea comunităţii în ajutorarea semenilor. Pornind de la cazul femeii căzute pe stradă în vecinătatea Spitalului Judeţean de Urgenţă Satu Mare, în data de 5 ianuarie 2015 au fost dezbătute câteva aspecte despre ce înseamnă simţ civic, dar şi modul în care pot acţiona profesioniştii din sistemul de urgenţă.

Una dintre concluziile expuse a fost aceea că nu toţi cetăţenii sunt pregătiţi se dea primul ajutor, că unora le lipseşte cu desăvârşire simţul civic, abordând o  atitudine nepăsătoare faţă de un om căzut în stradă şi nu numai, iar sensibilizarea populaţiei şi implicarea mai activă în situaţii de urgenţă ar fi salutară. De altfel, unul dintre proiectele Serviciului Judeţean de Ambulanţă Satu Mare pentru 2016 vizează conştientizarea populaţiei şi informarea despre ce atitudine şi ce trebuie să facă concret în momentul în care văd un om căzut în stradă. În momentul de faţă Ambulanţa conturează un astfel de proiect ce urmează să fie implementat la nivelul şcolilor ţinând cont de receptivitatea copiilor şi entuziasmul lor în a se face utili. “(…) Relevant este să avem o atitudine corectă faţă de omul căzut în stradă, indiferent de starea în care se află”, a spus managerul Ambulanţei, Gabriela Opriş.

Dr. Tarţa consideră că este important să se stea de vorbă cu pacientul atunci când este posibil acest lucru, să fie întrebat ce anume îl doare, să se comunice într-un fel cu acesta şi să nu se declare pur şi simplu că este “inconştient”.

“Ce înseamnă că omul este inconştient? Dacă victima se uită la tine şi ridică mâna, dacă i-au spus acest lucru înseamnă că el comunică. Inconştient înseamnă inert”, explică specialistul.

Conducerea Ambulanţei face un apel către populaţie de a da informaţiile minime necesare atunci când sună la 112 şi solicită o ambulanţă pentru a putea aloca tipul de maşină şi echipajul corespunzător. Întrebaţi dacă cetăţenii judeţului cunosc rolul Ambulanţei, răspunsul a fost cu “da” şi “nu”, motivat prin faptul că unii oameni sunt conştienţi de menirea acestei instituţii în timp ce alţii îl iau drept serviciu de taximetrie, personalul instituţiei fiind nu de puţine ori abuzat verbal sau fizic, fără a i se acorda respectul pe care îl merită.

Puteti citi continuarea in editia tiparita disponibila la chioscurile de ziare sau in editia electronica (abonament pdf)

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

1 comentariu

Lasă un răspuns

Soluții pentru reducerea Celulitei

CELULITA

Soluții pentru reducerea celulitei

Celulita poate fi redusă semnificativ printr-o combinație de dietă echilibrată, exerciții fizice, hidratare adecvată și diverse tratamente cosmetice și medicale, deși nu există o soluție completă pentru eliminarea ei.