In calendarul ortodox, in saptamana a cincea a Postului Pastelui, sunt mentionate, in zilele de miercuri si vineri, Deniile Canonului celui Mare si ale Acatistului Nascatoarei de Dumnezeu. Prin caracterul si continutul lor, deniile sunt unicate in cultul divin ortodox. Cuvantul “denie” vine de la slavonescul “vdenie” si inseamna priveghere sau slujba nocturna. Mai precis, denia este slujba utreniei sau “de dimineata” care se savarseste seara, in ajun. Denia se deosebeste de priveghere, care inseamna tot slujba de seara, prin faptul ca se refera numai la utrenia savarsita seara. Daca privegherea se savarseste in ajunul sarbatorilor importante, deniile au loc numai in doua saptamani din timpul unui an bisericesc si anume< in saptamana a cincea si a saptea (sau a Patimilor) din Postul Pastelui. Cele doua denii din saptamana a cincea sunt utreniile zilelor de joi si sambata savarsite seara, in ajun. Slujba este o utrenie de post care inglobeaza in ea cele doua piese imnografice foarte importante si frumoase< Canonul cel Mare al Sfantului Andrei Criteanul, imnograf din secolul al VIII-lea (praznuit la data de 4 iulie) si Acatistul Bunei Vestiri, atribuit patriarhului Serghie al Constantinopolului (sec. VII).
Vlad Morozan, locul II la nationala concursului de pescuit stationar de la Brasov
Asculta acest articol [slideshow id=4174] Concursul de pescuit stationar, care s-a desfasurat la finele saptamanii trecute in Brasov, a fost
Fii primul care comentează