Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

In iunie fata de mai, numarul decuplarilor de la curent a crescut cu 33%

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Baimarenii decuplati aveau in medie cate patru facturi neplatite, valoarea restantelor ridicandu-se la 132.655 lei 

 

In aceasta perioada, tot mai multi consumatori se confrunta cu probleme la plata facturilor de energie electrica. Pe de alta parte, si furnizorul se lupta cu lipsa de lichiditati, astfel ca este nevoit sa recurga la masuri extreme: decuplarea de la retea a abonatilor. In iunie, compartiv cu luna precedenta, numarul deconectarilor efectuate in randul consumatorilor casnici din Maramures a crescut cu 33%, ne-a declarat Monica Serbanescu, directorul Agentiei de Furnizare a Energiei Electrice Baia Mare. Astfel, daca in luna mai s-au decuplat de la retea din cauza facturilor neachitate 543 de abonati casnici, in iunie numarul deconectarilor a ajuns la 730.

La segmentul agentilor economici numarul decuplarilor de la reteaua electrica s-a mentinut in jurul numarului de 70.

 Datorii de 228.410 lei la casnici

Cei mai multi consumatori casnici care au ramas luna trecuta fara curent electric sunt din zona Baia Mare. 471 de concitadini restantieri au fost decuplati de la retea. Ei aveau in medie cate patru facturi neplatite, iar valoarea restantelor a fost de 132.655 lei. De asemenea, au ramas fara curent electric peste 100 de abonati din Sighet, 58 din Borsasi 47 din Viseu. Sighetenii au acumulat datorii de peste 40.000 de lei in tim ce la Borsa valoarea facturilor neplatite a fost de 19.000 lei iar in Viseu de 18.000 lei. Nu au scapat de decuplare nici rau-platnicii din Ulmeni, Targu Lapus si Cavnic, dar in acest localitati numarul lor a fost mai mic.

Totalul datoriilor consumatorilor casnici decuplati luna trecuta de la retea a fost de 228.410 lei, a precizat directoarea.

De subliniat ca sistarea serviciilor de catre Electrica se face in cazul facturilor neachitate in termen de 60 de zile. “Ne-am propus sa incercam sa-i facem pe clienti sa constientizeze ca respectarea obligatiilor contractulale este si in interesul lor. Neachitarea la timp a facturilor atrage sume mai mari de plata care uneori depasesec posibilitatea lor de achitare. ~n plus, apar penalitati de intarziere si cheltuieli suplimentare la decuplare/recuplare la retea”, a concluzionat Monica Serbanescu.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns