Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

GERMANIA

Industria auto germană se confruntă cu o criză severă și reduceri de locuri de muncă

Industria auto germană se confruntă cu o criză severă și reduceri de locuri de muncă
Industria germană se confruntă cu crize severe și reduceri de locuri de muncă, în parte din cauza reglementărilor UE privind motoarele cu ardere și costurilor ridicate, iar economiștii și liderii de afaceri critică aceste politici pentru impactul negativ asupra sectorului auto și altor industrii mari.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Industria germană se confruntă cu cele mai dificile provocări din ultimele șase decenii, cu reduceri masive de locuri de muncă în marile corporații și întreprinderi mijlocii. Hans-Werner Sinn, fost președinte al Institutului Ifo din München, afirmă că Germania „își distruge propria industrie” și că alte țări vor observa această situație, dar nu o vor replica.

 

 

Într-un interviu acordat Neuer Züricher Zeitung Deutschland, Sinn explică faptul că „dirigismul impus de UE, cum ar fi interzicerea motoarelor cu ardere internă, nu se aliniază cu economia de piață. Beneficiile pentru mediu sunt minime”. El critică „Taxonomia” UE, care stabilește ce este considerat sustenabil, susținând că aceasta contribuie în principal la dezindustrializarea și problemele cu care se confruntă producătorii auto.

 

 

Sinn argumentează că „mașinile electrice nu sunt fără emisii de CO2, așa cum pretinde UE. Fiecare vehicul are un cost mare de CO2 legat de baterii, iar emisiile sunt adesea generate de centrale pe cărbune situate la distanță”. El consideră că interdicția privind motoarele cu ardere și alte politici energetice au condus la declinul industrial al Germaniei.

 

 

 

Provocările de la Volkswagen

Recent, Volkswagen, cea mai mare companie auto din Germania, a anunțat reduceri de locuri de muncă și închiderea unor fabrici din cauza vânzărilor sub așteptări. În ciuda încasărilor de 3,5 miliarde de euro anul trecut, Volkswagen are nevoie de 180 de miliarde de euro în următorii ani pentru modernizare și digitalizare, având în vedere provocările electrificării și conducerii autonome. Problemele structurale și procesele interne greoaie întârzie progresul companiei, în timp ce rivalul Toyota produce mai multe vehicule cu mai puțini angajați.

Problemele similare au afectat și alte companii mari precum ZF, Bosch și Bayer. La ZF Friedrichshafen, se estimează că vor fi eliminate 14.000 de locuri de muncă până în 2028, cu scopul de a menține competitivitatea pe piața globală. Bosch, cel mai mare furnizor de piese auto din lume, se confruntă cu reduceri de locuri de muncă în toată lumea, în contextul transformării industriei auto și al creșterii investițiilor în Asia.

 

 

 

Provocările pentru alte sectoare

BASF, lider mondial în industria chimică, va închide treptat unele unități de producție din Germania și va investi masiv în China, din cauza costurilor ridicate ale energiei și birocrației din Germania. Bayer, pe de altă parte, începe o restructurare pentru a reduce nivelurile ierarhice și a optimiza procesele, având deja un număr semnificativ de concedieri.

Industria grea este de asemenea afectată, cu Thyssenkrupp având probleme semnificative la divizia sa de oțel, unde au fost concediați directori și angajați. Criza din sectorul siderurgic a condus deja la pierderi de locuri de muncă, iar viitorul rămâne incert, deși subvențiile UE pentru producția de oțel „verde” oferă un oarecare sprijin.

 

 

În ansamblu, criza actuală din industria germană reflectă un context economic și politic complicat, cu efecte de lungă durată asupra locurilor de muncă și a viitorului industriei.

 

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns