Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Inspectoratul Şcolar a publicat punctajele obţinute de dascălii care au solicitat gradaţii de merit

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Claudiu Mondici
Claudiu Mondici

Dintre cei 164 de dascăli solicitanţi, 134 (81,7%) şi-au supraevaluat punctajul

Cadrele didactice cu rezultate deosebite la catedră vor beneficia şi în acest an de gradaţii de merit. Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat la sfârşitul anului trecut ordinul pentru aprobarea metodologiei şi a criteriilor pentru acordarea gradaţiei de merit.


În perioada 29 aprilie – 13 mai 2014, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Satu Mare au evaluat activitatea candidaţilor înscrişi pentru acordarea gradaţiei de merit, rapoartele de autoevaluare, susţinute prin documente doveditoare, din perioada 1 septembrie 2009 – 31 august 2013. Zilele trecute, la avizierul inspectoratului şi pe site-ul propriu a fost afişat tabelul nominal cuprinzând punctajele candidaţilor din instituţiile de învăţământ sătmărene.
81% supra-autoevaluări
Lecturând lista celor 127 de solicitanţi, am făcut o statistică a punctajelor cadrelor didactice care au solicitat gradaţii de merit. Rezultă că, în comparaţie cu punctajele acordate de Comisia judeţeană de evaluare a dosarelor (18 persoane) şi de Consiliul de administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean, avem următoarele date< evaluări exacte – 9 (5,7%)> subevaluări – 11 (6,7%)> supraevaluări – 134 (81,7%)> respinşi – 10 (6%)> total – 164.
Cele mai mari diferenţe se constată la supraevaluare (peste 81%). Dar nu e vorba doar de numărul mare de persoane care şi-au supraevaluat punctajul, cât mai ales de diferenţele enorme autoevaluarea profesorilor şi evaluare făcută de inspectori. Astfel, sunt cazuri în care diferenţele de punctaj depăşesc 30-35 de puncte şi chiar 60 de puncte într-un caz (81 autoevaluare şi 21 evaluare, adică de aproape patru ori). Luând în calcul faptul că profesorii sunt şi evaluatori ai elevilor (evaluarea este parte integrantă a meseriei), diferenţele par exagerat de mari.

Cum explică directorii şi inspectorul general supraevaluările

Am stat de vorbă pe această temă cu patru directori de şcoli, dintre care unul nu era în temă, iar trei aveau ca explicaţie faptul că profesorii în cauză nu şi-au depus acte doveditoare pentru activităţile pe care le-au menţionat în dosar.
L-am rugat şi pe inspectorul şcolar general adjunct Claudiu Mondici, în calitatea sa de preşedinte al Comisiei judeţene de evaluare a dosarelor să ne dea o interpretare a acestor date. Interlocutorul ne-a spus c[ este vorba de o tendinţă de supraevaluare am punctajelor, în schimb, criteriile stabilite de ministerul de resort sunt clare.

Calendarul desfăşurării concursului

Iată şi calendarul acţiunii pentru următoarele zile. 20 – 21 mai 2014< Depunerea contestaţiilor asupra punctajului acordat> 22 – 26 mai 2014< Soluţionarea contestaţiilor de către comisia de contestaţii> 27 – 28 mai 2014< Validarea rezultatelor finale ale concursului de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar şi afişarea acestora la inspectoratele şcolare> 29 – 30 mai 2014< Înaintarea la Ministerul Educaţiei Naţionale a tabelului nominal cu personalul didactic de predare şi cel de conducere din unităţile de învăţământ, validat în vederea acordării gradaţiei de merit> 11 august 2014< Emiterea ordinului ministrului Educaţiei Naţionale.

Calcului numărului de gradaţii

Numărul maxim de gradaţii care pot fi acordate se calculeazã astfel< din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar se scade numărul de gradaţii acordate personalului didactic, aflate în plată, având în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă de 5 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei funcţii publice.
La sesiunea de anul trecut, în vederea obţinerii gradaţiei de merit, şi-au depus dosarele 331 de profesori din judeţul Satu Mare. Au fost respinse 132 de dosare. Din cele 75 de contestaţii depuse, la 14 dosare s-au operat modificări ale punctajelor, iar nouă profesori contestatari au primit gradaţii.
Potrivit legislaţiei, gradaţia de merit reprezintă o recunoaştere financiară a performanţelor la catedră ale profesorilor, care măreşte veniturile acestora cu 25% din salariu, pe o perioadă de 5 ani.
V. Nechita

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

1 comentariu

  1. Eu cred ca in acest an a fost o „tendinta de supraevaluare a punctajelor” pentru ca toti am auzit( din surse neoficiale) ca vor fi foarte putine gradatii fata de anii precedenti(adica doar un sfert).Nu cred ca e correct sa fie asa .Poate ca la calcularea nr. de gradatii pentru fiecare din cei 5 ani, , trebuia sa se ia in considerare ca si pe acest an sa ramana un numar aproximativ egal cu cel din anii anteriori. Vi se pare echitabil ca anul trecut ,la categoria o anumita categorie să se acorde peste 30 gradatii , iar acum sa ramana mult mai putine(sub 10)?Anii trcuti ,pana la ora actuala, s-au afisat rezultatele evaluarii cu specificatia: „propusi pentru fi admisi”,respective „respinsi”, apoi s-au facut contestatiile. Acum,nu.pentru ca nu se stie nr. de gradatii pana-n prezent.Probabil,
    pentru ca au ramas f. putine . Noi, toti, cam stiam acest lucru(ma refer la nr. mic ) si cred ca de aceea aceasta „tendinta de…”.Nu zic ca e correct,dar si noi suntem oameni, doar altii ne dau sarcini ca la supermani, pentru un salaaaar!In fine, speranta moare ultima. Asteptam vesti bune.

Lasă un răspuns