Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Inspectoratul Şcolar Judeţean a afişat tabelul cu profesorii care au obţinut gradaţii de merit

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

claudiu mondiciDin 164 de solicitări, au fost admise 68 (41,46%) şi au fost respinse 96

Inspectoratul Şcolar Judeţean Satu Mare afişat un tabel nominal cuprinzând punctajele candidaţilor participanţi la concursul de acordare a gradaţiilor de merit sesiunea 2014, aprobate în şedinţa Consiliului de administraţie al ISJ din 28 mai.

Tabelul a fost întocmit în urma evaluării activităţii candidaţilor înscrişi pentru acordarea gradaţiei de merit, rapoartele de autoevaluare, susţinute prin documente doveditoare, din perioada 1 septembrie 2009 – 31 august 2013.

30 de contestaţii

Potrivit inspectorului şcolar general adjunct Claudiu Mondici, preşedinte al Comisiei judeţene de evaluare a dosarelor, s-au depus 30 de contestaţii. Dintre acestea, în urma analizei dosarelor de către comisia de contestaţii, la 16 s-a modificat punctajul (la 14 în plus, iar la două în minus), la 12 a rămas acelaşi punctaj cu cel iniţial, iar la două dosare nu s-a calculat punctajul. La unul dintre ele din cauză că nu conţinea dovada calificativului anual pentru cei 4 ani evaluaţi, iar din celălalt dosar lipsea declaraţia pe propria răspundere prin care se confirma că documentele depuse la dosar aparţin candidatului şi că prin acestea sunt certificate activităţile desfăşurate, documente care trebuie să se regăsească în dosarul candidatului conform metodologiei de acordare a gradaţiilor de merit.

68 admişi din 164, iar 81% supra-autoevaluări

Din statistica pe care am efectuat-o noi, rezultă că din cele 164 de dosare, au fost admise 68 (41,46%) şi au fost respinse 96 (58,54%).
Comparând autoevaluările cu punctajele acordate de Comisia judeţeană de evaluare a dosarelor (18 persoane) şi de Consiliul de administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean, avem următoarele date< evaluări exacte – 9 (5,7%)> subevaluări – 11 (6,7%)> supraevaluări – 134 (81,7%)> respinşi – 10 (6%)> total – 164.
Cele mai mari diferenţe se constată la supraevaluare (peste 81%). Dar nu e vorba doar de numărul mare de persoane care şi-au supraevaluat punctajul, cât mai ales de diferenţele enorme dintre autoevaluarea profesorilor şi evaluarea făcută de inspectori. Astfel, au fost cazuri în care diferenţele de punctaj depăşesc 30-35 de puncte şi chiar 60 de puncte într-un caz (81 autoevaluare şi 21 evaluare, adică de aproape patru ori). Luând în calcul faptul că profesorii sunt şi evaluatori ai elevilor (evaluarea este parte integrantă a meseriei), diferenţele par exagerat de mari.

Calcului numărului de gradaţii

Numărul maxim de gradaţii care pot fi acordate se calculeazã astfel< din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar se scade numărul de gradaţii acordate personalului didactic, aflate în plată, având în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă de 5 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei funcţii publice.
La sesiunea de anul trecut, în vederea obţinerii gradaţiei de merit, şi-au depus dosarele 331 de profesori din judeţul Satu Mare. Au fost respinse 132 de dosare. Din cele 75 de contestaţii depuse, la 14 dosare s-au operat modificări ale punctajelor, iar nouă profesori contestatari au primit gradaţii.
Potrivit legislaţiei, gradaţia de merit reprezintă o recunoaştere financiară a performanţelor la catedră ale profesorilor, care măreşte veniturile acestora cu 25% din salariu, pe o perioadă de 5 ani.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

1 comentariu

  1. Sora mea mai mare ,MARIA,lucreaza in educatie si spune ca tot mai multe voci doresc desfiintarea acestor gradatii de merit,intrucat profesorii nu mai au timp si chef sa-si faca orele de curs,deoareca sunt concentrati tot timpul la intocmirea proceselor,dosarelor,proiectelor si parteneriatelor care intregesc dosarele de gradatie!!!!Dupa umila mea gandire,eu as dori ca profesorii sa-si faca ca lumea orele,pt.care iau salariul,dupa care de placere sa-si vada de proiecte,parteneriate extrascolare!!!!si nu sa faca totul cu interes…NU MAI EXISTA PLACERE SI LOIALITATE IN EDUCATIE!!!aici a dus gradatia de merit ,FT. CORUPTA,BIROCRATIZATA!..!!!…….,,,,..,,..

Lasă un răspuns