Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Institutul Cantacuzino are un nou director interimar

Institutul Cantacuzino are un nou director interimar
Institutul Cantacuzino are un nou director interimar
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Institutul Cantacuzino are un nou director interimar
Institutul Cantacuzino are un nou director interimar

Doctor Drăghici Aurelia Graţiela este noul director general interimar al Institutului Cantacuzino. Ordinul de numire în funcţie a fost semnat de ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, vineri, 18 octombrie.

Ministrul i-a dispus noului director realizarea planului de acţiuni întocmite de Consiliul de Administraţie în cursul săptămănii trecute şi să aibă în vedere prevenirea unor situaţii precum cele care au dus la distituirea fostului director general, Radu Iordăchel.

Raportul Corpului de Control al ministrului Sănătăţii referitpr la activitatea defectuoasă a fostului director general consemnează printre altele, faptul că “directorul general, prin activitatea desfăşurată, dovedeşte lipsă de viziune, neavând un plan de redresare pe termen scurt, mediu şi lung, toate acestea având un impact negativ asupra funcţionării Institutului Cantacuzino

Ministerul Sănătăţii a publicat pe site-ul propriu principalele concluzii din raportul Corpului de Control al ministrului Sănătăţii cu privire la activitatea fostului director general.

Prima concluzie arată că un număr de 6 contracte au fost încheiate cu aceiaşi firmă de avocatură, cabinetul de avocatură Gavriloi Marius, firmă care, în prezent îl reprezintă pe directorul general,  Radu Iordăchel în dosarul nr. 8116/299/2013, cauză în care Ministerul Sănătăţiia formulat o contestie la executare silită iar Radu Iordăchel are calitatea de pârât (intimat)

Corpul de control al MS sesizează faptul că Directorul General, prin activitatea desfăşurată, a dovedit lipsă de viziune, neavând un plan de redresare pe termen scurt, mediu şi lung, toate acestea având un impact negativ asupra funcţionării Institutului.  Astfel, până la 30 iunie 2013, Institutul înregistrează pierderi de aproximativ 6.596 mii lei.

La aceeaşi dată, cheltuielile cu personalul institutului reprezintă un procent de 91,42% din totalul veniturilor, ceea ce confirmă lipsa unui plan de redresare a institutului.

Printre deficienţele semnalate se numără şi întocmirea unui dosar de achiziţie, semnarea unui contract şi recepţia lucrărilor aferente fără a avea acordul Comitetului de Direcţie în acest sens: neîndeplinirea angajamentelor asumate privind demararea negocierilor contractului colectiv de muncă la nivel de unitate, cu repercusiuni asupra disponibilităţii personalului adecvat pentru producţia vaccinului gripal; proiecte finanţate din fonduri europene, derulate de institut, cu probleme grave în implementare; derularea  proiectelor finanţate pe fonduri europene fără o analiză a capacităţii de plată a institutului în privinţa cheltuielilor aferente derulării proiectelor; neindentificarea de soluţii pentru achitarea datoriilor către furnizorii de materie primă şi nu în ultimul rând, neidentificarea de soluţii pentru realizarea de venituri suplimentare.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns