Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

TEHNOLOGIE

Inteligența artificială va schimba profilul unor angajați

Deși inteligența artificială este doar la început, activități precum suportul clienților, marketing, dezvoltare și testare de software și servicii financiare reprezintă peste 70% din cazurile în care AI poate aduce beneficii.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Numai 26% dintre companiile industriei folosesc în prezent inteligența artificială și învățarea automată în cadrul serviciilor oferite, procent care se regăsește și la nivel global în companiile din diferite industrii, în timp ce 74% dintre companiile de outsourcing prezente în România folosesc automatizarea de bază în cadrul activităților livrate către clienți, arată cel mai recent raport al Asociației Business Service Leaders (ABSL).

 

Studiul a fost realizat de ABSL împreună cu PwC în perioada august – octombrie, pe un eșantion de 77 de companii care au un număr cumulat de peste 55.000 de angajați. În plus, se estimează că inteligența artificială va funcționa cel mai bine pentru angajații cu studii superioare, putând automatiza până la 60% dintre procesele desfășurate de aceștia la momentul actual. Aceasta va crește substanțial productivitatea muncii, estimându-se că în perioada 2030 – 2045 jumătate dintre procesele de muncă actuale ar putea fi automatizate.

 

Conform raportului ABSL, majoritatea companiilor (77%) au înregistrat rezultate mai bune în 2023 față de 2022, în timp ce creșterea numărului de angajați a fost de 10% în ultimii doi ani. Aceste aspecte indică o creștere a productivității și în egală măsură a automatizării proceselor.
Combinând Inteligența Artificială generativă cu toate celelalte tehnologii, automatizarea muncii ar putea adăuga până la 3,5 puncte procentuale anual la creșterea productivității. Cu toate acestea, angajații vor avea nevoie de sprijin pentru a învăța noi competențe, în timp ce unele joburi se vor schimba.

 

„În industria noastră, unde resursa umană este esențială, estimăm că până în 2030, 60% dintre necesitățile unui job se vor focaliza în jurul abilităților precum creativitatea, munca în echipă, proactivitatea, adaptabilitatea și cunoștințele digitale, fiind căutați în special angajații cu profil tehnic sau economic”, explică Ciprian Dan, Președinte ABSL.
Conform datelor, creșterea medie a numărul de angajați prognozată pe următorii 2 ani pentru industria serviciilor de afaceri este de 10%, estimându-se că un număr de aproximativ 200.000 de angajați la nivel național să fie atins.
Raportul arată că industria este reprezentată majoritar de centrele universitare: București, care conduce detașat cu peste 70% din angajații din industrie, urmat de Cluj, Timișoara și Iași, care totalizează aproximativ 20%. Dintre locațiile emergente, se remarcă Brașov și Sibiu. Una din trei companii a declarat că a deschis birouri în două sau mai multe orașe.

 

CITEȘTE ȘI:

Inteligenţa artificială ajută utilizatorii Gmail să compună mesaje

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns