Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Internetul schimbă opțiunile de vot în sondaje

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Casa de sondare Inscop Research a realizat o cercetare sociologică, în luna aprilie, în rândul utilizatorilor de internet, în cadrul căreia au măsurat intenția de vot a acestora.

Măsurătoarea sociologică realizată la sfârşitul lunii aprilie nu indică schimbări majore în ceea ce priveşte intenţia de vot pentru partide în cazul în care duminica viitoare s-ar organiza alegeri anticipate.

Noul PNL format prin fuziunea dintre PNL şi PDL conduce cu 44,7% (44,2% în februarie şi 41,7% în decembrie 2014) din totalul celor care au indicat o opţiune clară de vot. Pe locul doi se clasează Alianţa PSD-UNPR-PC cu 39,1% dintre opţiuni (37,4% în februarie şi 38,8% în decembrie 2014).

Cele două formaţiuni/alianţe cumulează 83,8% din totalul voturilor. Chiar dacă organizaţiile politice clasate pe primele două locuri sunt formate din mai multe partide, perspectiva ireversibilă a unei fuziuni în cazul noului PNL şi o alianţă permanentizată între PSD şi UNPR ar transformă România de facto într-o ţară cu sistem bipartid, cel puţin din punctul de vedere al intenţiilor de vot declarate cu un an şi jumătate înainte de alegerile din 2016.
Singura formaţiune care mai reuşeşte să depăşească pragul parlamentar de 5% este UDMR cu 5,2%, notează adevarul.ro.

PMP ar obține 2,8%, PLR – 2,2%, PRM – 2%, PNȚCD – 1%, PPDD – 1%, alt partid 2%

Cea mai interesantă informaţie furnizată de măsurarea intenţiei de vot pentru partide în perspectiva alegerilor parlamentare este creşterea ponderii nehotărâţilor cu aproape 10 procente de la 15,5% în februarie la 25% la sfârşitul lunii aprilie.

Internetul schimbă opţiunile

Accesul la internet pare a modifica opţiunile politice ale românilor. Astfel, intenţiile de vot ale respondenţilor care declară că au acces la internet (65% din totalul eşantionului) în privinţa pricipalelor două partide sunt oarecum diferite faţă de cele ale votanţilor în ansamblu.

48.8% dintre cei care declară că au acces la internet şi indică o opţiune clară ar vota cu noul PNL format din PNL şi PDL, în timp ce 34,4% dintre cei care au internet ar vota cu Alianţa PSD-UNPR-PC.

Clasamentul se inversează în cazul populaţiei care declară că nu are acces la internet (35% din totalul eşantionului).

Astfel, 46,7% dintre cei care nu au acces la internet şi indică o opţiune clară ar vota Alianţa PSD-UNPR-PC, în timp ce 37,8% ar vota noul PNL. Intenţiile de vot ale respondenţilor care declară că au un cont de Facebook sau Twitter (45% din totalul populaţiei investigate) în privinţa pricipalelor două partide sunt de asemenea diferite de cele ale ale populaţiei în ansamblu.

50.2% dintre cei care declară că au cont de Facebook şi Twitter şi indică o opţiune de vot ar alege noul PNL format din PNL şi PDL, în timp ce 34,3% dintre cei care au internet ar vota cu Alianţa PSD-UNPR-PC.

Clasamentul se echilibrează în cazul populaţiei care declară că nu are cont de Facebook şi Twitter (55% din totalul eşantionului). Astfel, 42,2% dintre cei care nu cont pe o reţea de socializare şi indică o opţiune clară ar vota Alianţa PSD-UNPR-PC, în timp ce 41% ar vota noul PNL.

Sondajul a fost realizat în perioada 23-30 aprilie 2015, pe un eşantion de 1.085 persoane, cu o eroare de +/- 3%, informează adevarul.ro.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns