Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Jandarmeria şi poliţia franceză se îmbracă din România

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Fabrica din Drobeta-Turnu Severin a lui Iliuţă Truţ a produs peste 100.000 de echipamente pentru instituţii de stat franceze, dar şi pentru cele din Germania şi Olanda, informeaza adevarul.ro.

O fabrică de textile din Drobeta-Turnu Severin, judeţul Mehedinţi, croieşte de şase ani uniformele pentru Jandarmeria şi poliţia din Franţa. Peste 120.000 de pantaloni şi 100.000 de vestoane au ieşit pe poarta fabricii de pe malul Dunării şi au ajuns să fie purtate de jandarmii francezi.

 

Colaborarea dintre firma Sever Conf din Mehedinţi şi Ministerul de Interne din Franţa a  început cu şase ani în urmă. Echipamentele sunt realizate prin intermediul grupului Marck, specializat în confecţionarea de haine militare, la fabrica pusă pe picioare de timişoreanul Iliuţă Truţ (60 de ani).

„În ultimii şase ani, am făcut la Turnu Severin 120.000 de pantaloni şi 100.000 de vestoane pentru jandarmerie. Cămăşile nu le făceam noi, ci tunisienii, marocanii şi bulgarii. Aici se realizau pantaloni, vestoane şi paltoane, modele pentru iarnă şi pentru vară. De la an la an se schimba modelul. Încet, încet am câştigat încredere în noi şi am ajuns să facem haine pentru armata din Italia şi Belgia, cât şi pentru aviaţia din Germania“, povesteşte Iliuţă Truţ.

De altfel, firma de textile a bănăţeanului a confecţionat uniforme şi pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor din România, însă contractul a fost sistat.  Vestea că la fabrica de la Turnu Severin se lucrează bine s-a răspândit repede în Franţa, astfel că firma Sever Conf a semnat un contract şi cu Regia de Transporturi din Paris, contract care se află în derulare. Acum, cei 350 de angajaţi din fabrica de pe malul Dunării croiesc uniforme pentru şoferii de taxi şi de autobuz din Paris.

„Am făcut 49.000 de haine pentru şoferii de autobuz, firobuz, pentru cei de pe tramvai şi metrou, cât şi pentru şoferii de taxi, care aparţin Regiei de Transporturi din capitala Franţei“, spune proprietarul Sever Conf. În prezent, fabrica timişoreanului are o cifră de afaceri anuală de 1,6 milioane de euro, în timp ce profitul se ridică la aproximativ 150.000 de euro.

Atelier în garderoba ştrandului

Imediat după Revoluţie, Iliuţă Truţ a avut inspiraţia să se reprofileze, trecând de la domeniul mecanicii la cel textil. El a fost comandantul Gărzii de Onoare a Întreprinderii Autoturism din Timişoara. „Înainte de 1989, am lucrat la Fabrica de  Autoturisme din Timişoara. Am fost printre cei care au promovat lansarea «Lăstunului». Pentru că eram şef de brigadă la întreprindere, am dat mâna cu Ceauşescu. Nu mi-e ruşine de acest lucru, aşa erau vremurile de atunci. Era o mândrie să dai mâna cu şeful statului“, îşi aminteşte omul de afaceri.

După căderea comunismului însă, Truţ a fost renegat de colegi. Pentru că nu a mai fost privit cu ochi buni, Iliuţă Truţ a fost nevoit să se despartă de fabrică. „S-a întâmplat în 1992, când am zis că este mai bine să plec. Nu a fost simplu să trec de la mecanică şi să pun mâna pe ţesături şi să fac asortări de aţe, dar a început să-mi placă“, a mai spus Truţ.

Şi-a deschis iniţial un atelier de confecţii private în Timişoara, care a funcţionat în garderoba ştrandului Tineretului. „Firma aparţinea unui amic din Italia. Am produs echipamente de schi pentru Italia. Am lucrat pentru branduri cunoscute din domeniu precum Sare, Colmar sau Fila, ai căror reprezentanţi am şi devenit în România. În 1995, mi-am făcut pentru prima dată o firmă, Intersport Company, care este şi fabrica de azi“, a explicat Truţ.

Costume pentru piloţi de Formula 1

La fabrica de la Timişoara a realizat costume de schi, dar treptat oferta s-a diversificat. A început să facă echipamente pentru motociclişti, ale firmei Daynesse, dar şi echipamentele piloţilor de Formula 1 de la Renault. Aşa se face că piloţii Giancarlo Fisichella şi Alexander Wurtz au purtat timp de doi ani combinezoanele făcute la Timişoara.

„Era o muncă specială, pentru că aceste costume erau făcute din opt straturi, cu materiale ignifuge şi multe elemente de protecţie. Dacă aveau o eroare de un milimetru, iar pilotul suferea în urma unui accident, noi eram cei care răspundeam. A fost un contract ferm“, îşi aminteşte Iliuţă Truţ. Între timp, realizarea echipamentelor de schi şi cele auto-moto s-au mutat în China, astfel că antreprenorul ţimişorean a trebuit să se reprofileze din mers.

„A fost o cumpănă, dar ne-am repliat imediat. Am făcut o societate mixtă cu o firmă din Treviso, Italia, pentru cămăşi de bărbaţi Carel. Lucrând mult pentru Turnu Severin, am decis, în 2001, alături de un prieten din Bucureşti, să preluăm fosta Fabrică de Confecţii din oraş. În acelaşi timp, am devenit proprietarii brandului Romanian Faschion“, a mai spus Truţ.

De aici, a mai fost doar un pas până la sute de mii de uniforme livrate pentru Poliţia şi Jandarmeria din Franţa, Armata Aerului din Germania, Armata Olandeză, Regia de Transport din Paris şi din Lyon, Primăria Parisului, Muzeul Luvru, dar şi pentru Festivalul de Film de la Cannes.

Modele de lux la Timişoara

Fabrica de la Timişoara a lui Truţ este acum specializată în realizarea de haine de lux pentru branduri precum Armani, Barberry sau Dolce&Cabbana. Totul se realizează în sistem lohn, ceea ce înseamnă că în România se foloseşte doar forţa de muncă.

O haină Moncler făcută în capitala Banatului costă şi 9.000 de euro şi se vinde pe piaţa de lux din Rusia. Aproape 95% din producţia de îmbrăcăminte este destinată exportului. În acest moment, la Timişoara se lucrează de zor pentru Armani, Regia Autonomă de Transporturi din Paris, Regia Autonomă de Transporturi Marsilia şi Primăria Paris.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns