Consilierii judeteni au aprobat promovarea proiectului “Administrarea si rationalizarea procedurilor si proceselor existente in cadrul registrului judetean de riscuri”
[slideshow id=4016]
Consiliul Judetean Maramures a aprobat promovarea proiectului “Administrarea si rationalizarea procedurilor si proceselor existente in cadrul registrului judetean de riscuri”. De asemenea, consilierii au fost de acord cu participarea CJ la cofinanatarea acestuia cu suma de 22.997 lei, reprezentand 2% din valoarea cheltuielilor eligibile, dar si utilizarea sumei de 218.230 lei din buget, reprezentand cheltuielile neeligibile ale proiectului, inclusiv TVA, in cazul finantarii acestuia prin Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative (PODCA).
In prezent proiectul este in curs de evaluare la autoritatea de management PODCA. Scopul proiectului este crearea unui nou serviciu operational – Registrul Judetean de Riscuri (RJR) – in cadrul Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgenta. Prin aplicarea proiectului se urmareste stabilirea unui set operational de proceduri de management al riscurilor, eficientizarea activitatii angajatilor din structurile cu atributii prin organizarea de instruire si asistenta tehnica pentru utilizarea si consultarea Registrului Judetean de Riscuri. Totodata, va creste gradul de constientizare a riscurilor si de ionformare asupra masurilor de preventie in randul populatiei. Sunt programate sa se desfasoare trei seminarii tematice, 50 de functionari vor fi instruiti sa utilizeze aplicatia RJR, se va elabora un ghid metodologic de proceduri, un manual de utilizare a aplicatiei. In final va rezulta un numar de 18 planuri si strategii judetene de management al urmatoarelor tipuri de riscuri< fenomene meteorologice periculoase, inundatii, accidente de constructii hidrotehnice, seisme, alunecari de teren, accidente chimice, accidente radiologice, accidente nucleare, explozii, avarii la conductele de transport de gaze naturale, avarii la conductele de transport produse petroliere, defectiuni majore la utilitatile publice, accidente pe cai de comunicatii, epidemii, epizootii, incendii la fondul forestier, avarii la sistemele de telecomunicatii si informatice, poluari accidentale ale cursurilor de apa.
Se vor reduce riscurile in cazul unor situatii de urgenta
RJR va cuprinde un numar minim de 200 riscuri identificate in domeniul protectiei civile, a sanatatii umane si a animalelor. Ca rezultate de impact trebuie amintite cresterea gradului de securitate a populatiei si o diminuare a incidentei declansarii si propagarii riscurilor identificate cu 50% datorita masurilor de preventie a riscurilor si eficientizarii componentei de comunicare a riscurilor. Mircea Man, presedinte al Consiliului Judetean< “Prin implementarea proiectului se va asigura optimizarea procedurilor existente in cadrul RJR, se va asigura optimizarea procedurilor de comunicare interinstitutionala la nivelul institutiilor cu reprezentare in cadrul CJSU, unde CJ are un rol important. Proiectul va avea impact si asupra mediului de afaceri, pentru ca agentii economici din zona vor beneficia in mod direct de rezultatele acestuia, prin diminuarea riscurilor in situatii de urgenta. Impactul financiar asupra bugetului judetului si a institutiilor subordonate atat pentru 2010, cat si pe termen lung (4 ani) este de doar 2% din valoarea cheltuielilor eligibile, respectiv 22.997 lei. Aceasta suma va fi cheltuita in perioada 2010-2011, daca proiectul va fi admis la finantare. E drept, se va suporta cu caracter temporar valoarea TVA, pe transe, pana la recuperarea acesteia. Pentru ca, potrivit reglementarilor in vigoare, TVA aferenta achizitiilor de bunuri si servicii prevazute in proiect se suporta de la bugetul de stat”.
Fii primul care comentează