Ministerul Afacerilor Interne anunță implementarea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC, permițând cetățenilor din diverse municipii să obțină certificate de naștere și deces și în format digital, o premieră în România. Începând cu miercuri, acest serviciu este disponibil în municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și în județul Ilfov, urmând să fie extins și în alte localități.
Implementarea SIIEASC este rezultatul unei colaborări între Ministerul de Interne, Autoritatea pentru Digitalizarea României, Serviciul de Telecomunicații Speciale și alte instituții. Proiectul, cofinanțat de Uniunea Europeană, este parte a efortului de modernizare și digitalizare a serviciilor publice, cu scopul de a facilita accesul cetățenilor la documente esențiale.
Noua infrastructură digitală va permite cetățenilor să solicite și să primească certificate de naștere și deces în format electronic, contribuind astfel la eficientizarea procesului de înregistrare a evenimentelor de viață. În plus, prin intermediul SIIEASC, se va asigura interoperabilitatea cu administrația publică și se va pune la dispoziție o arhivă electronică cu peste 68,5 milioane de acte de stare civilă digitalizate, datând din ultimii 100 de ani.
Această inovație va facilita accesul cetățenilor la serviciile publice și va contribui la reducerea birocrației, oferind o alternativă modernă și eficientă la procesul tradițional de obținere a certificatelor de stare civilă.
CITEȘTE ȘI: Satu Mare – La Starea Civila s-au inregistrat in aprilie 137 acte de nastere si 139 de deces
Fii primul care comentează