Majoritatea companiilor (80%) participante la un sondaj global PwC arată că adoptarea lucrului la distanţă este noua normă pe piaţa muncii, iar peste 53% spun că au creat şi implementat deja o politică în acest sens. Din restul de 47%, mai mult de jumătate anticipează că vor îmbunătăţi sau implementa o politică de muncă de la distanţă până la sfârşitul anului 2020.
Principalele trei priorităţi în conceperea politicilor de adoptare a muncii la distanţă sunt sănătatea şi siguranţa angajaţilor, menţionată de 70% dintre respondenţi, îmbunătăţirea experienţei angajaţilor (65%) şi atragerea şi reţinerea talentelor cheie (60%).
“Lucrul la distanţă a devenit o parte esenţială a noii normalităţi, companiile fiind forţate în multe cazuri să se adapteze pentru a-şi putea continua activitatea. Temerile iniţiale că productivitatea muncii va scădea au fost infirmate după primele luni de pandemie, însă rămâne de văzut dacă tendinţa se păstrează pe termen mediu şi lung. Mulţi angajaţi au început să resimtă negativ lipsa interacţiunii directe cu partenerii şi colegii şi să-şi dorească o revenire la birou. În orice caz, lucrul de la distanţă va fi o opţiune pe termen lung şi cele mai multe companii vor continua să o aplice”, spune Daniel Anghel, partener, liderul serviciilor fiscale şi juridice PwC România.
Aproximativ 45% dintre companiile participante la sondaj definesc aranjamentele de lucru la distanţă ca angajaţii care “lucrează în afara biroului de acasă sau a locului de muncă”, fără nicio deplasare transfrontalieră. Cu toate acestea, 30% dintre companii definesc munca la distanţă drept angajaţii care lucrează în afara biroului de acasă, cu deplasări atât la nivel naţional, cât şi internaţional anticipate şi/sau permise.
În ceea ce priveşte politica salarială, 80% dintre companii au arătat că nu efectuează ajustări în timpul perioadei muncii la distanţă. De asemenea, peste jumătate dintre respondenţi nu acordă alocaţii, rambursări sau sprijin pentru mobilitate pentru munca la distanţă.
Fii primul care comentează