Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Maramures, singurul judet din Romania care nu a reabilitat niciun kilometru de drum in 20 de ani

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Licitatia la drumul Baia Sprie-Barsana va fi reluata, pe motiv de neindeplinire a criteriilor

[slideshow id=486]

 

Pe buna dreptate se spune despre judetul Maramures ca este unul blestemat de Dumnezeu in privinta infrastructurii de transport. Au trecut 20 de ani de la evenimentele din ’89 si in Maramures nu s-a reabilitat un kilometru de drum, de cale ferata sau de pista de aeroport. De infrastructura noua nici nu se poate vorbi. Indiferent ce partid a condus tara, ce ministru al Transporturilor a fost, judetul nostru a fost complet neglijat, sau izolat, cum s-a spus intr-o vreme. O situatie unica in Romania.

In 20 de ani, Maramuresul a avut prefecti si presedinti de Consiliu Judetean de diferite culori politice, deputati, senatori, secretari de stat, directori de agentii sau chiar ministri. Reprezentantii judetului au avut pe mana ministere de mare importanta, comunicatii, agricultura, mediu, finante, economie si industrie, secretariatul guvernului, plus alte posturi in esalonul doi al guvernarii. Nimeni n-a fost in stare sa faca nimic pentru judet. Toate promisiunile facute, mai cu seama inaintea alegerilor, s-au dovedit in timp a fi doar minciuni gogonate, indiferent pe gurita cui au iesit. De foarte multe ori, acesti mincinosi platiti din bani publici ne-au lasat sa credem ca suntem foarte aproape de obiectiv. Asa s-a intamplat cu iluzoriile drumuri denumite pompos a Nordului, Expres, Sarii sau alte nazdravanii. Cum au venit altii la guvernare, totul s-a naruit. Miron Mitrea, Radu Berceanu, Gheorghe Dobre, Ludovic Orban si din nou Berceanu, sunt doar cativa dintre cei care ne-au naruit mereu sperantele. ~n ultimii doi ani, autoritatile locale ne-au impuiat capul cu drumul expres si aeroportul. Nu s-a facut si nu se face nimic in viitorul apropiat. Celor doua obiective li se adauga mai nou drumul Baia Sprie-Barsana, o noua minciuna semnata si parafata de saltimbancii politici locali si centrali.

Firmele s-au asociat, dar tot slabe au ramas

Nu vrem sa va reamintim cat tam-tam s-a facut pe marginea “celei mai mari investitii din infrastructura rutiera a judetului”, conferintele de presa organizate de presedintele Mircea Man pentru a se lauda cu aceasta “realizare de prestigiu”. Dupa parcurgerea etapelor de gargara politica, la presiunea altora, s-a organizat in sfarsit licitatia. La o investitie ce depaseste 30 milioane de euro, normal ca s-au inghesuit firmele din domeniu. De la cele serioase, pana la cele care au sediul social in casa scarii blocului, doi angajati si in dotare o roaba, trei lopeti si patru sape. Nu mai putin de 14 firme au cumparat caietul de sarcini. O parte dintre ele, cand au vazut despre ce e vorba, s-au retras din cursa. Au mai ramas 7, care s-au si inscris la licitatie, practic in doua asocieri< Trabag SRL Bucuresti si Trabag AG Austria in asociere cu ARL Cluj, si SC Selin Bihor, SC Drumuri Bihor, SC Ready Mix Bihor in asociere cu SC Drumuri si Poduri Maramures. Grazziela Bolma, director Directia Tehnica din cadrul Consiliului Judetean, a declarat ca procedura de evaluare a ofertelor a fost finalizata joi, 30 iulie. Comisia de evaluare a propus reluarea procedurii de licitatie pe motiv de neindeplinire a criteriilor de calificare. Altfel spus, desi s-au asociat in doua “forte”, cele 7 firme nu indeplinesc criteriile financiare, profesionale si tehnice pentru a primi o asemenea lucrare. Sa va spunem ca beneficiarul lucrarii (Consiliul Judetean) a fost atentionat la semnarea proiectului de catre ministrul Vasile Blaga ca raspunde cu “capul” de corectitudinea executarii acestui proiect.

Licitatia va fi reluata, dar iarna bate la usa

Emil Marinescu, vicepresedintele CJ, ne-a declarat ieri ca nu prea mai este nimic de facut in acest caz. Practic, conform legii, exista un termen de 7 zile de la data comunicarii rezultatului in care se pot depune contestatii. Numai ca, de data asta, nu prea sunt motive pentru contestatii. “Am parcurs raportul prezentat de comisie si nu pot decat sa ma declar de acord cu el. Nu putem incalca legea, cele doua oferte vin din partea unui grup de firme care nu indeplinesc conditiile de calificare. Va trebui sa anulam procedura de adjudecare si sa organizam o noua licitatie in minimum 52 de zile. Astept sa vina presedintele Man din concediu, sa facem comunicarea si sa derulam procedurile pentru o alta licitatie”, ne-a declarat Marinescu. Socoteala e destul de simpla. Adica minimum 52 de zile (care sigur vor fi mai multe, ca doar traim in Romania), alte 30 pana la evaluarea ofertelor, altele pentru depunerea contestatiilor, altele pentru rezolvarea lor si altele pana la desemnarea castigatorului. E clar, am ajuns deja in plina iarna. Cand, normal, nu se va putea face organizarea de santier, iar demararea lucrarilor va fi amanata pana la primavara. Atunci, aproape sigur ni se va spune ca finantarea investitiei a fost sistata din diferite motive. :i uite asa, vom ramane tot cu promisiunile si minciunile politicienilor.

Ne putem lua adio si de la Aeroport

Ministrul Vasile Blaga si-a anutat prezenta in judet pentru saptamana viitoare, cand ar fi trebuit sa se semneze contractul de atribuire a lucrarilor. Acum nu mai are niciun motiv sa se grabeasca, in aproape o jumatate de an cat va dura tevatura, se pot intampla multe. Si cum o veste rea nu vine niciodata singura, asa s-a intampalat si in acest caz. Ministerul Transporturilor a trecut la clasificarea aeroporturilor interne, dupa niste criterii cel putin bizare. Nu insitam asupra lor, poate altadata. Potrivit acestei clasificari, Aeroportul Baia Mare este taiat de pe lista celor in care se pot face investitii, deorece nu are cel putin trei curse internationale pe zi. De la venirea la conducerea judetului a presedintelui “tuturor maramuresenilor” nu mai avem niciuna, dar asta e alta poveste. Asa ca, si proiectul de modernizare a aeroportului, care a iscat adevarate istericale printre politicienii locului, poate fi trecut la capitolul “vise spulberate”. Are dreptul sa primeasca finantari pentru proiecte de modernizare Aeroportul Suceava, bunaoara, pe cand cel baimarean a fost taiat de pe lista de catre ministrul Berceanu. Pana la urma, cei care au solicitat interzicerea accesului acestui individ in Maramures, au perfecta dreptate.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns