Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Marko: Asumarea Legii educaţiei trebuie să continue

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Preşedintele UDMR Marko Bela a declarat vineri, că, în urma motivării CCR privind Legea educaţiei, procedura angajării răspunderii poate continua în Parlament, opinie care, spune vicepremierul, este împărtăşită şi de premierul Emil Boc, şi de preşedintele Traian Băsescu.

“Din această motivare, după părerea mea, reiese în mod clar că existe divergenţe foarte serioase între membrii CCR. Eu consider că putem continua procedura angajării răspunderii Guvernului şi că Birourile permanente ale celor două camere ar trebui să decidă în acest sens. Este problema Parlamentului, după părerea mea reiese că putem continua asumarea răspunderii. Înseamnă că trebuie pusă pe ordinea de zi, trebuie stabilită ziua când se citeşte moţiunea de cenzură, ar trebui să meargă mai departe procedura de angajare a răspunderii”, a afirmat Marko, citat de Newsin.

Întrebat dacă a discutat această chestiune şi cu premierul Emil Boc, şi cu preşedintele Traian Băsescu, Marko a precizat că da. “Şi domnul preşedinte, şi domnul prim-ministru sunt de aceeaşi părere, că ar trebui să continuăm procedura de angajare a răspunderii”, a menţionat vicepremierul.

CCR susţine, în motivarea deciziei prin care a stabilit că asumarea răspunderii pe Legea educaţiei este neconstituţională, că dreptul de a adopta o lege prin angajarea răspunderii nu este discreţionar şi că în acest caz Guvernul a încălcat “competenţa Parlamentului de unică autoritate legiutoare”.

De asemenea, CCR recunoaşte existenţa unui conflict constituţional între Parlament şi Guvern în legătură cu asumarea răspunderii pe Legea educaţiei şi constată că judecătorii constituţionali nu pot indica soluţii de urmat, această sarcină aparţinând “în exclusivitate autorităţilor publice aflate în conflict”.

“Sub aspectul părţilor implicate în conflict, Curtea constată că acestea sunt Guvernul şi Parlamentul, iar nu Guvernul şi Senatul, chiar dacă sesizarea preşedintelui Senatului nu a fost însuşită şi de preşedintele Camerei Deputaţilor, deoarece, din perspectiva procesului legislativ, această distincţie nu prezintă relevanţă. Legea reprezintă actul juridic al Parlamentului, procesul de adoptare al acesteia vizând nu numai adoptarea în una dintre Camere, ci parcurgerea întregii proceduri parlamentare.
Cu privire la solicitarea autorului sesizării, în sensul că instanţa de contencios constituţional să oblige Guvernul să renunţe la procedura angajării răspunderii, (Mircea Geoană ceruse oprirea asumării răspunderii, n.r.) Curtea constată că această cerere excedează competenţei sale, soluţia aparţinând în exclusivitate autorităţilor publice aflate în conflict”, se arată în motivarea CCR privind neconstituţionalitatea asumării răspunderii pe Legea educaţiei, publicată vineri.

“Având în vedere considerentele expuse în prezenta decizie, dispoziţiile art.146 lit.e) din Constituţie, precum şi prevederile art.11 alin.(1) lit.A.e), art.34 şi art.35 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, cu majoritate de voturi, Curtea Constituţională în numele legii decide: Constată că angajarea răspunderii de către Guvern în faţa Camerei Deputaţilor şi a Senatului, în temeiul art.114 alin.(1) din Constituţie, asupra proiectului Legii educaţiei naţionale, este neconstituţională şi a declanşat un conflict juridic de natură constituţională între Guvern şi Parlament, întrucât proiectul de lege se află în proces de legiferare la Senat, în calitate de Cameră decizională”, se mai arată în documentul Curţii.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns