Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Metodologia de organizare a concursului pentru funcţiile de director a fost corectată. Sindicatele şi PSD solicitaseră amânarea concursului

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Vineri, 16 septembrie 2016, în sala mică a Palatului Administrativ a avut loc şedinţa Comisiei de dialog social, prezidată de subprefectul Altfatter Tamas. Am mai participat: Ramona Antonescu, şef serviciu în Prefectură, Călin Durla, inspector şcolar general, Doina Feher, viceprimar al municipiului Satu Mare, Florentin Vlad, comandantul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Satu Mare, liderii sindicali Ioan Drăgan, Dan Burulea şi Ioan Secan.

Pe ordinea de zi au figurat intervenţia lui Ioan Drăgan, preşedintele Sindicatului Învăţământ Preuniversitar Satu Mare, privind revendicările Federaţiei Sindicatelor din Educaţie Spiru Haret în legătură cu salarizarea personalului din învăţământ şi concursul pentru ocupara posturilor de directori de şcoli, şi Diverse ca punct distinct.

Deficienţele metodologiei

Ioan Drăgan a început prin a preciza că sindicatele sunt pentru organizarea concursului de directori, dar că sunt probleme în ceea ce priveşte metodologia. “Concursul se va promova foarte foarte greu. La fel ca în cazul concursului pentru inspectori generali, când într-un judeţ s-au prezentat şapte şi nu a fost promovat niciunul. Problema este CV-ul, pentru care se solicită documente de aşa natură că nici 30% dintre candidaţi nu le vor avea”. În opinia sa. consecinţele vor fi “goluri” în conducerea şcolilor, mai ales în mediul rural ar rămâne “un vid”, şi în final ar duce la “destabilizarea sistemului”. Totuşi, a omis să precizeze că sindicatele (şi PSD) solicită amânarea concursului.
La rândul său, subprefectul a spus că i-a fost semnalată problema şi că a sesizat Guvernul.

Metodologia a fost corectată

În acest punct al dezbaterilor a intervenit Călin Durla, care a spus că doreşte organizarea concursului şi invită cât mai mulţi colegi să participe. “Observaţiile dvs sunt pertinente şi au fost făcute şi de inspectorii şcolari generali. Drept urmare, s-a decis o modificare în evaluarea CV-ului astfel încât noua fosmă nu este atât de drastică”. În continuare, vorbitorul a precizat în ce anume constau modificările şi că în aceste condiţii “majoritatea vor putea promova proba de CV”. Deşi perioada este încărcată pentru directori, mereu este de lucru în învăţământ, dar “oricând va fi de lucru. Actul educativ nu numai că nu va scădea, ci, dimpotrivă, va creşte în cazul în care unii directori actuali vor reveni la catedre în locul unor suplinitori”.
Călin Durla a mai precizat că cei din minister au înţeles că sunt probleme şi le-au corectat, iar nota ministerului pe această temă este afişată pe site-ul ISJ.
De asemenea, situaţiile în care anumite persoane nu se pot prezenta la concurs, vor fi analizate caz cu caz.
În final, subprefectul a conchis că “e bine că a fost receptivitate după ce şi noi am sesizat Guvernul”.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

1 comentariu

Lasă un răspuns