Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Mierea exclusivistă “made in Sălaj”, lansată la Paris

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

lansarea mierii exclusiviste la Paris

Mierea produsă de localnicii de pe Valea Barcăului, cu un ambalaj ce îmbină luxul cu arta populară, a fost lansată luni, la Paris, în cadrul celei mai mari expoziţii de alimente din lume, scrie adevarul.ro.

Fundaţia AGAPIS, care a deschis într-o comună de pe Valea Barcăului (Valcău de Jos) prima întreprindere socială din judeţul Sălaj, a lansat la începutul săptămânii, la Paris, acolo unde are loc în aceste zile cea mai mare expoziţie de alimente din lume, un produs cu totul exclusivist.

 

Este vorba despre mierea produsă de localnicii din Valcău, care este oferită clienţilor într-un recipient din sticlă argintat, realizat manual şi înseriat de un cunoscut meşter din Sibiu, alături de o linguriţă de argint masiv cu logoul zonei şi de un suport de stejar făcut de un meşter din Cluj şi lustruit cu ceară de albine de o tânără artistă locală.

Fabricuta din vechea cladire a Primariei

Întreprinderea socială din Valcău are ca obiect de activitate promovarea produselor apicole şi a fructelor uscate obţinute de locuitorii din zonă. Ideea înfiinţării micii fabrici i-a venit de mai multă vreme economistului Alin Prunean (35 de ani), director executiv al Fundaţiei AGAPIS, dar momentul a sosit abia anul trecut. Atunci, un proiect al fundaţiei a câştigat o finanţare în urma participării la competiţia naţională „Beneficii economice din investiţii sociale“, organizată de către Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Cu banii obţinuţi de acolo, cu ajutorul unui sponsor şi cu sprijinul Primăriei Valcău, care a concesionat spaţiul pentru 49 de ani, făbricuţa a fost pusă pe picioare.

Din octombrie 2011, aici se produc mii de pachete dulci, care iau drumul Capitalei, al Clujului şi Zalăului, unde produsele sunt vândute în magazine naturiste. În ultima perioadă, produsele s-au bucurat de interesul companiilor mari, în special al multinaţionalelor, care au dorit să ofere partenerilor de afaceri astfel de cadouri dulci şi inedite. De exemplu, mierea de albine cu chilli poate părea un produs exotic, însă pe eticheta lui scrie „produs pe Valea Barcăului“, în făbricuţa din Valcău de Jos, un sat cu 960 de locuitori.

Amenajată în fosta clădire a primăriei, făbricuţa cu trei angajaţi ascunde şi alte delicatese, 100% naturale: miere cu polen şi propolis, miere cu nucă şi propolis, miere cu prune uscate, miere cu scorţişoară sau cuişoare, prune uscate umplute cu miez de nucă.

Produsele de la Valcau trec granita

Întreprinzătorul Alin Prunean a vrut să meargă şi mai departe cu promovarea produselor de care este atât de mândru şi a pus la cale un proiect ambiţios prin care să fie cunoscute aceste minunăţii ale naturii nu doar în ţară, ci şi în străinătate. Aşa s-a ajuns la produsul exclusivist lansat luni la Paris sub denumirea „The art of DAR“.

„Numele vine de la faptul că peste 25 de oameni şi firme s-au implicat şi ne-au ajutat să reuşim. Toată lumea a dat o mână de ajutor, pentru că au fost costuri fantastice“, povesteşte Alin. Pentru că suportul recipientului argintat este din stejar, producătorii promit că pentru fiecare produs vândut se vor planta cinci stejari, care vor purta numele deţinătorului.

La un produs atât de elitist, şi preţul este pe măsură. Cei care vor dori să-l aibă pentru propria desfătare ori pentru a-l oferi cadou vor trebui să scoată din buzunar 365 de euro.

„Ţinta noastră este să vindem 1.001 produse într-un an, în special către segmentul corporate. De aceea suntem astăzi la Paris. Ne dorim prin asta să susţinem produsele locale şi am găsit, în acest fel, şi formula prin care să susţinem şi meşteşugurile tradiţionale“, explică Prunean.

În aceste zile are loc în capitala Franţei cel mai important târg din lume rezervat produselor alimentare, SIAL – Global Food Marketplace. Aproximativ 5.700 de firme din 100 de ţări şi-au amenajat standuri în pavilioanele de expoziţie, iar 50 dintre acestea sunt din România. Printre ele, Fundaţia AGAPIS din Sălaj, cu mierea de pe Valea Barcăului, dar şi Fundaţia ADEPT Transilvania, care a lansat în cadrul evenimentului gemul preparat după o reţetă specială a Gerdei Gherghiceanu din Viscri, regiunea Târnava Mare.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns