Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Ministerul Educaţiei a primit peste 2.000 de propuneri de modificare a proiectelor noii legi

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Ministerul Educaţiei a primit peste 2.000 de propuneri de modificare a proiectele de legi ale Educaţiei, a anunţat ministrul Sorin Cîmpeanu. Acesta a declarat că până la finalul acestui an „e important” ca actele normative să fie aprobat de Parlament.
„Sunt şi alte lucruri care se regăsesc sau care au fost agreate pe parcursul dezbaterilor şi care vor fi făcute publice în momentul în care vom centraliza cele peste 2000 de propuneri, le vom integra şi vom înainta Guvernului spre analiză şi aprobare cele două proiecte ale legilor. După aceea vor fi înaintate Parlamentului, sigur că da, ele vor intra într-o procedură şi vor putea fi adoptate. Important este ca ele să fie adoptate în acest an calendaristic”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

 

Solicitări de prelungire până pe 31 octombrie a dezbaterii publice
       
        Mai multe asociații ale elevilor solicită Ministerului Educației să prelungească perioada dezbaterilor publice pe tema proiectului noii Legi a învățământului preuniversitar până în data de 31 octombrie, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Este vorba despre următoarele asociații: Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Timiș (AETM), Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM), Asociația Elevilor din Bacău (AEBc) și Federația Părinților și Aparținătorilor Legali (FEPAL).
„Proiectul Legii învățământului preuniversitar a fost prezentat în data de 12 iulie a.c., dezbaterile pe tema sa pot avea loc până în data de 24 august a.c. Astfel, dând timp doar 40 de zile pentru a dezbate proiectul. Acest lucru este inadmisibil având în vedere că acest proiect va schimba viitorul a sute de elevi din toată țara”, se arată în comunicat.
Perioada în care au fost puse cele două proiecte de legi în dezbatere a coincis cu vacanța profesorilor, după cum apare în comunicat: „Ținem să aducem a-minte că în acest interval de timp școlile și majoritatea cadrelor didactice sunt în vacanță, în acest sens, persoanele afectate de lege nu pot avea destul timp la dispoziție pentru a analiza și dezbate proiectul.”

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

2 comentarii

  1. Proiecte multe,…, realizari /performanta/randament, NIMICA !!!. Pana cand cadrele didactice vor fi platiti integral din banii publici NU va exista nici un interes din partea acestora pt. performanta !. Ar fi bine o ” semiprivatizare ” a sistemului de invatamant macar in proportie de 50% ( adica 50% din salariul cadrelor didactice sa fie platit de stat iar celalalt 50% din banii parintilor ca sa nu-si mai poarte copii la ore particulare/meditatii ) si atunci fiecare parinte care plateste cadrele didactice va urmari sa plateasca pe acele cadre didactice care fac performanta la scoala cu copilul lor !!!. Si astfel, cadrele didactice neperformante vor ajunge la cules de capsuni sau sparangheli. Majoritatea cadrelor didactice pt. banii publici primiti ca salariu predau in asa fel la scoala ca elevul sa inteleaga cat mai putin posibil iar parintele sa fie nevoit sa-l poarte la ore particulre platite separat pt. cadrul didactic. Ca urmare, scoala s-a transformat intr-o afacere pt. multe cadre didactice care urmaresc sa sa ia bani atat de la stat cat si de la parinti in particular care ar trebui oprita !. Sau, cadrele didactice ar trebui retribuite/salarizate dupa CRITERII DE PERFORMANTA si NU dupa niste grile de salarizare. De ce sa plateasca statul un profesor care produce tampiti ???. E ca si cum ai plati un muncitor care produce rebuturi. Cine are nevoie de asa ceva ???. Cui foloseste ?.

  2. Ministru sau altcineva din minister nu va citi niciuna din propuneri. Ei sunt convinși că doar ce spun ei este bine. Și Ceaușescu și iliescu ( cu i mic) au vrut să facă țara după chipul și asemănarea lor și uite ce a ieșit: un dezastru.

Lasă un răspuns