Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

NOUL REGULAMENT ȘCOLAR 2024

NOUL REGULAMENT ȘCOLAR 2024-2025: Schimbări semnificative în evaluarea elevilor și structura anului școlar

Noul regulament școlar 2024: Schimbări semnificative în evaluarea elevilor și structura anului școlar
Începând cu anul școlar 2024-2025, regulamentul de organizare și funcționare al unităților de învățământ preuniversitar, ROFUIP 2024, aduce modificări importante în ceea ce privește evaluarea elevilor.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Introducerea numărului minim de note pe disciplină
Începând cu anul școlar 2024-2025, regulamentul de organizare și funcționare al unităților de învățământ preuniversitar, ROFUIP 2024, aduce modificări importante în ceea ce privește evaluarea elevilor. Potrivit noilor reglementări, profesorii sunt obligați să acorde cel puțin patru note pe an școlar pentru fiecare disciplină de studiu. Aceasta este o schimbare semnificativă față de ROFUIP 2022, care nu impunea un număr minim de note pe an școlar.

 

 

 

Detalii despre ROFUIP 2024
Numărul minim de note
Conform ROFUIP 2024, articolul 107 – (4), „numărul de calificative/note acordate anual fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, este stabilit de cadrul didactic, în funcție de numărul unităților de învățare și de numărul săptămânal de ore prevăzut în planul-cadru”. Totuși, pentru a asigura o evaluare echitabilă și constantă a progresului elevilor, se stipulează că:

Numărul de note anual trebuie să fie cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru, dar nu mai mic de patru note pe an școlar pentru fiecare disciplină.
Pentru disciplinele cu mai puțin de o oră pe săptămână, numărul minim de note este de două.
Această schimbare are rolul de a asigura o evaluare mai frecventă și detaliată a progresului elevilor, contribuind astfel la o mai bună monitorizare a performanței academice.

 

 

 

Prevederi anterioare (ROFUIP 2022)
În ROFUIP 2022, articolul 107 – (4) stipula doar că numărul de calificative/note trebuie să fie „cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ”. Această reglementare nu specifica un număr minim de note pe an, ceea ce a lăsat loc pentru variații semnificative între diferitele discipline și cadre didactice.

 

 

 

 

Structura anului școlar 2024-2025
Noul an școlar va începe oficial pe 9 septembrie 2024 pentru elevi și pe 1 septembrie 2024 pentru profesori. Structura anului școlar va include:

 

 

Intervale de cursuri:

9 septembrie 2024 – 25 octombrie 2024
4 noiembrie 2024 – 20 decembrie 2024
8 ianuarie 2025 – 7 februarie 2025, sau până la 14 februarie 2025/21 februarie 2025, după caz
17 februarie 2025/24 februarie 2025/3 martie 2025, până la 17 aprilie 2025
28 aprilie 2025 – 20 iunie 2025

 

 

Intervale de vacanță:

26 octombrie 2024 – 3 noiembrie 2024
21 decembrie 2024 – 7 ianuarie 2025
O săptămână, la decizia inspectoratelor școlare, între 10 februarie și 2 martie 2025
18 aprilie 2025 – 27 aprilie 2025
21 iunie 2025 – 7 septembrie 2025

 

 

Alte noutăți din ROFUIP 2024
Printre modificările importante aduse de ROFUIP 2024 se numără:

Introducerea unei note la purtare: Elevii vor primi o notă la purtare la sfârșitul fiecărui modul, evaluând comportamentul și respectarea regulamentului școlii.
Concursul de admitere în clasa a IX-a: Liceele pot organiza concursuri de admitere pentru anumite specializări sau pentru toate specializările, pentru maximum 50% din locuri.
Profesorii coordonatori pentru proiecte europene: Școlile cu mai mult de trei programe UE vor putea desemna un profesor responsabil cu proiectele europene.
Cursuri online și hibrid: În situații excepționale, școlile pot suspenda cursurile fizice, desfășurând activitățile în format online sau hibrid.
Educația parentală: Vor fi organizate cursuri de educație parentală pentru părinți.

 

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns