Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Pacienţii trebuie consultaţi şi să primească reţetă indiferent dacă sistemul informatic funcţionează sau nu

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Serviciile medicale pot fi validate timp de trei zile lucrătoare
Serviciile medicale pot fi validate timp de trei zile lucrătoare

Medicii au obligaţia să acorde servicii medicale pacienţilor indiferent dacă platforma informatică funcţionează sau are sincope şi nicidecum să-i lase neconsultaţi şi fără reţetă, subliniază conducerea Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Satu Mare în contextul deselor întreruperi ale sistemului informatic din ultima perioadă.

Preşedinta CJAS Satu Mare, ec. Geogeta Pop a precizat cu ocazia unei recente conferinţe că nu este justificat ca în momentul în care nu funcţionează sistemul, pacientul să fie ţinut la uşă, să nu fie consultat de medic şi să nu primească reţetă pentru medicamente.

Oficialul casei a sesizat lipsa de interes a unor furnizori de servicii medicale de a se informa corect asupra precizărilor din legislaţia în vigoare, astfel încât să nu pună pacienţii pe drumuri.

“Atât legislaţia specifică cât şi noi ca instituţie am prelucrat acest lucru, medicul are la dispoziţie încă trei zile lucrătoare după această sincopă în a-şi valida în sistem electronic serviciul medical. Deci nu îşi pierde azi serviciul dacă nu funcţionează sistemul şi dacă nu funcţionează trei zile sistemul.

Aceste trei zile lucrătoare le asigură validarea serviciilor efectuate. Mai mult, au obligaţia ca la începutul fiecărei luni să listeze reţete off-line. Ce înseamnă asta? Reţeta nu este în format electronic, este în format de hârtie şi poate fi completată manual. Pacientul primeşte această reţetă off-line şi merge la farmacie. :i la farmacie este primită această reţetă pentru că şi farmacia are posibilitatea, conform legii să elibereze componenta de eliberare”, a explicat directorul executiv al casei.

Georgeta Pop a mai adăugat că în cazul acelor medici care ţin pacientul la uşă şi amână să-l consulte, este nelegal acest lucru. “Prin contractele pe care le au, pe care cu regret vă spun, foarte mulţi dintre furnizorii noştri nici nu le citesc, oamenii suferă pentru că medicii nu sunt informaţi cum trebuie. Noi ne-am făcut treaba pe toate canalele, am transmis mass media, am postat pe site-ul nostru, al casei, am trimis email-uri medicilor prescriptori aflaţi în relaţie contractuală cu casa. Ar fi normal ca la această oră, indiferent ce se întâmplă cu sistemul, pacienţii să fie consultaţi şi să primească reţetă”, a adăugat Georgeta Pop.

Referitor la sincopele sistemului din ultima perioadă, preşedinta CJAS Satu Mare a ţinut să precizeze că demersurile făcute de CNAS în această direcţie au fost fireşti şi legale, referitor la acoperirea mentenanţei pe proiectul cardului naţional. In luna mai a avut loc licitaţia acestui contract de mentenanţă care în urma contestaţiilor depuse de unii dintre participanţii la licitaţie este încă în aşteptare. Oficialul casei a spus că sunt autorităţi care trebuie să răspundă la contestaţii, iar procedura este destul de îndelungată, astfel că mai apar sincope în sistemul informatic al asigurărilor de sănătate.

Blocajele în sistem au fost sesizate CJAS, prin telefon,  de la cabinetele medicilor cât şi din zona persoanelor fizice.

Preşedinta CJAS aspus că aceste blocaje ale sistemului au apărut şi ca urmare a modificărilor ce au fost aduse în ultima perioadă şi care trebuie transpuse în plan informatic, fapt pentru care pot să apară şi complicaţii. Casa Naţională de Asigurări de Sănătate are în vedere implementarea a altor două noi proiecte, respectiv biletul de trimitere electronic şi a concediilor medicale în format electronic.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns