Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

PDL cere demiterea lui Fenechiu pentru eșecul privatizării CFR Marfă

Alexandru Nazare, fost ministru PDL al Transporturilor
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Alexandru Nazare, fost ministru PDL al Transporturilor
Alexandru Nazare, fost ministru PDL al Transporturilor

PDL consideră că privatizarea CFR Marfă este un eşec profund, iar ministrul Transporturilor Relu Fenechiu trebuie să plece, a declarat, vineri, vicepreşedintele PDL Alexandru Nazare, arătând că, dacă nu se realizează această privatizare, acordul cu FMI nu poate fi prelungit.

 

 

“Premierul Victor Ponta consideră această privatizare doar o sincopă, noi, PDL, considerăm aceste acţiuni nişte lucruri extrem de grave şi un eşec profund al privatizării CFR Marfă”, a afirmat Nazare, la o conferinţă de presă.

El a spus că banii pentru privatizare au fost plătiţi de două ori de ministrul Ovidiu Silaghi şi de Relu Fenechiu, nu a fost o evaluare transparentă a activelor şi nu a existat o confirmare scrisă a faptului că datoriile companiei pot fi şterse.

“Nu se poate face privatizarea CFR Marfă pe repede înainte nonşalant. Această privatizare devine o bătaie de joc la adresa românilor”, a adăugat Nazare, citat de Mediafax.

 

El a spus că Fenechiu a modificat caietul de sarcini la privatizare, fiind inadmisibil faptul că de la cerinţa iniţială ca firmele care participă la privatizare să aibă o cifră de afaceri de o sută de milioane de euro s-a ajuns la 20 de milioane de euro şi nu li se cere licenţă de transport pentru România.

“Solicităm modificarea imediată a caietului de sarcini, astfel încât să avem o privatizare corectă şi anume revenirea la o sută de milioane cifră de afaceri, experienţă în transporturi şi licenţă de transport pentru România, precum şi opţiunea Comisiei Europene că ştergerea datoriilor este posibilă. Astfel nu vom avea situaţia ca o firmă de maxi-taxi să cumpere CFR Marfă. (…) Considerăm că ministrul Fenechiu trebuie să plece”, a mai spus Nazare.

El a apreciat că, dacă nu se realizează privatizarea, tehnic vorbind acordul cu FMI nu poate fi prelungit.

MT a reluat privatizarea CFR Marfă şi a relaxat unele condiţii impuse ofertanţilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însă nu a modificat preţul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a câştigătorului.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns