Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

PRODUCȚIA DE CIOCOLATĂ

Perspectivele sumbre pentru producătorii de ciocolată au un motiv serios

Producătorii de ciocolată se vor confrunta cu condiţii comerciale mai dificile în următorul an. Se încearcă transferul creşterii costurilor cu cacao către consumatorii cu bani puţini, care fac economii.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Industria s-a bucurat de profituri extraordinare în ultimii doi ani, deoarece cererea de ciocolată a rezistat în ciuda creşterilor de preţuri, dar datele consultate de Reuters arată că această tendinţă s-ar putea întrerupe chiar în momentul în care preţurile la cacao au atins cel mai ridicat nivel din ultimii 46 de ani, iar preţurile la zahăr sunt aproape de cel mai ridicat nivel din ultimul deceniu.

Consumatorii din Europa şi Statele Unite au înregistrat deja creşteri de preţ de 13% şi, respectiv, 20% în ultimii doi ani şi încep să reducă cantitatea de ciocolată pe care o cumpără, arată datele obţinute pentru Reuters de către Nielsen IQ, un cercetător de piaţă.

Unul dintre marii produc[tori de ciocolata se aşteaptă ca inflaţia la cacao şi zahăr să continue. Ca răspuns, compania a declarat că se asigură că este acoperită în mod semnificativ şi continuă să stimuleze productivitatea.

„Vorbim cel mai probabil de o creştere de peste 30 de procente dacă ne uităm la ultimele 12 luni, sau chiar mai mult, în special la cacao”, a declarat în iulie directorul financiar al Mondelez, Luca Zaramella.

Dar, după mai bine de doi ani de preţuri mai mari, comercianţii cu amănuntul ripostează, spun analiştii, ceea ce duce la o luptă care pune în pericol marjele şi profitabilitatea ciocolatierilor.

Producătorii de ciocolată mizează pe rezistenţa tradiţională a produsului lor la creşterile de preţ.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns