Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Pilotul Adrian Iovan ar fi cerut amânarea zborului

Adrian Iovan a fost condus pe ultimul drum de sute de oameni
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Adrian Iovan era un pilot experimentat
Adrian Iovan era un pilot experimentat

Adrian Iovan ar fi cerut amânarea zborului de luni, după ce ar fi fost identificate unele probleme, la inspecţia tehnică a aeronavei, însă medicii au fost de acord să plece spre Oradea, pentru că transplantul era urgent, pilotul spunând: “Măcar să trecem de zona muntoasă”, susţin surse medicale.

Sursele citate au precizat, pentru Mediafax, că Adrian Iovan ar fi cerut o amânare a zborului de la Bucureşti la Oradea, pe motiv că la inspecţia tehnică ar fi fost sesizate unele probleme. Cu toate acestea, medicii ar fi fost cu toţii de acord să se urce în aparatul de zbor, în condiţiile în care transplantul trebuia făcut de urgenţă.

În aceste condiţii, pilotul Adrian Iovan ar fi spus: “Măcar să trecem de zona muntoasă”.

Pilotul Adrian Iovan şi Aurelia Ion, studentă în anul V la Institutul Medico-Militar din Bucureşti, şi-au pierdut viaţa după ce avionul de mici dimensiuni, de tip BN2, la bordul căruia se afla un echipaj medical, a aterizat forţat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba.

 

Cine a fost Adrian Iovan

 

Pilot exerimentat, Adrian Iovan a salvat de la moarte ceilalţi pasageri din aeronava care se îndrepta către Oradea, unde echipa medicală urma să preleveze organe de la un pacient aflat în moarte cerebrală.

Adrian Iovan  a terminat Liceul de Aviatie “Aurel Vlaicu”, scrie vedeteblog.com. A început pilotoajul pe AN 2-uri. De-a lungul timpului, a stat la manşa mai multor tipuri de aeronave: IL 18, AN 24, BN 2 şi, cel mai important, a pilotat marile Boeing-uri 737. Pe ele a zburat peste 13.000 de ore.
Iesit la pensie, Adrian Iovan îşi completează venturile pilotând BN 2-uri, “Britten Norman 2″ cu opt locuri, acelaşi tip de avion care s-a prăbuşit, luni, în zona Beliş-Scărişoara.

De-a lunmgul vastei sale cariere, Adrian Iovan a mai trecut prin evenimente din care a reuşit să iasă cu bine şi să aducă aeronavele pe pistă.  Cel mai grav incident din cariera sa de pilot a fost la o cursă spre Malaga. A intrat cu Boeingul plin cu pasageri în nişte nori care nu apăreau pe radar: “Am crezut că se rupe avionul! Mi-am zis că trebuie să vina pensia!”, declara Adrian Iovan, într-un interviu.

Avea 26 de ani când s-a căsătorit prima dată, mariaj din care a rezultat o fiică.

După divorţul de prima soţie, în 2003, Adrian Iovan s-a căsătorit cu creatoarea de modă, Romaniţa Iovan, la vremea respectivă fiind considerată nunta anului. Cei doi au un băieţel, Adrian Albert. Mariajul lor s-a încheiat după 5 ani, în 2008. Pe Romaniţa a cunoscut-o  în avionul pe care îl pilota şi, la fel ca în filme, între ei s-a născut o frumoasă poveste de dragoste. Copilul a rămas la mamă, iar Iovan a primit în schimb o maşină scumpă şi promisiunea cumpărării unui apartament în cartierul Aviaţiei. Cu o singură condiţie: să nu se recăsătorească.

De asemenea, cuplul Iovan a intrat în atenţia presei în octombrie 2005, când Bogdan Iancu, un hoţ care a intrat prin efracţie în locuinţa acestora din Bulevardul Primăverii, a fost împuşcat de Adrian Iovan.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

2 comentarii

  1. dreptate ca era decizi pilutolui. Dar pentru a judecat toata situatia trebuie sa cunosti firul evenimentelor (raportat fragmentar).Carpatair zice ca pilotul n-a vrut degivrarea si ca directorul aeroportului a procedat abuziv.Asta ar fi adevarat daca pilotul intr-adevar ar fi inspectat avionul si ar fi decis ca nu e nevoie. Dar n-a fost chiar asa:- pilotul a cerut degivrarea si conform contractului i s-a adus la cunostinta costul operatiei.- pilotul a fost filmat incercat sa curete gheata de pe avion cu o matura luata de la personalul de la sol- luat la intrebari, pilotul a spus initial ca va astepta ca avionul sa se dezghete la soare, apoi ca vrea sa decoleze oricum.Devreme ce a incercat sa curete gheata singur, e evident ca pilotul a considerat necesara o curatare, dar nu a vrut sa foloseasca procedura normala.Daca spunea clar ca nu e nevoie, era una. Dar el mai intai a cerut devizul pentru procedura de degivrare, apoi a luat treaba in propriile maini. Ti se pare normal?

  2. Ma gandesc la declaratia la cald a medicului Zamfir cum ca “avionul a pierdut altitudine”. Fiind zona de munte si ceata, care de fapt era un nor, este posibil ca ei sa fi fost intr-un loc mai jos iar in fata lor sa fie versantul unui munte pe care trebuiau sa-l urce. Ancheta trebuie sa lamureasca si acest lucru. E laudabil totusi faptul ca pilotul a reusit sa-i duca vii la sol. Au avut si noroc ca nu s-a aprins combustibilul iesit din avion. Cred ca pilotul a facut ce s-a putut in acele conditii.

Lasă un răspuns