Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Premierul îl critică pe ministrul Șova. Tăriceanu îl contrazice pe Ponta

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Victor Ponta: Șova a greșit
Victor Ponta: Șova a greșit

Premierul Victor Ponta consideră că ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, a greşit anunţând presa că înţelegerea cu Bechtel pentru autostrada Transilvania va fi reziliată luni, 27 mai, arătând că acesta nu trebuia să spună nimic până nu încheia negocierile.

 

“Cred că a fost prea transparent, că nu trebuia să vă spună nimic până nu încheia negocierea. Dacă v-a anunţat înainte să încheie negocierile, înseamnă că a greşit”, a spus Ponta jurnaliştilor, aflat la Brăila.

Contractul cu Bechtel privind construcţia autostrăzii Transilvania ar urma să fie reziliat în următoarele zile, şi nu la începutul acestei săptămâni, Şova declarând de această dată că mai trebuie stabilite unele detalii.

 

Contractul cu compania americană Bechtel privind construcţia autostrăzii Transilvania trebuie reziliat din cauza prostiei celor care au condus în 2005 Ministerul Transporturilor şi care, în loc să aplice un contract foarte bun, au început renegocieri şi tergiversări, a mai declarat marți premierul Ponta.

 

În 2005, în Guvernul Tăriceanu, Ministerul Transporturilor a fost condus de către Gheorghe Dobre din partea PD.

“În 2005, din cauza prostiei celor care au condus atunci Ministerul Transporturilor – sper că e vorba doar de prostie şi nu de altceva – în loc să se aplice un contract care era foarte bun, au început renegocieri, tergiversări, regândiri, recalculări şi uite că am ajuns după aproape zece ani să nu se mai întâmple nimic”, a spus Ponta.

În replică, fostul premier Călin Popescu Tăriceanu a declarat, marţi, că vina pentru actuala situaţie privind construcţia Autostrăzii Transilvania aparţine pe de o parte companiei Bechtel, care a fost lăsată să facă ce doreşte, dar şi ministerului Transporturilor, care nu a desemnat un responsabil de proiect.

 

Tăriceanu a spus că nu este “foarte bucuros” de aprecierea premierului Victor Ponta, potrivit căruia contractul cu Bechtel trebuie reziliat din cauza “prostiei” celor care erau în 2005 la Transporturi, arătând că e posibil ca primul-ministru să nu cunoască toate detaliile.

“Ceea ce pot să vă spun în calitate de premier la acea dată – sigur că nu sunt foarte bucuros de această apreciere a domnului Ponta, poate nu cunoaşte toate detaliile – şi am să vă explic că la acea dată contractul a fost suspendat. S-a început o renegociere a lui pe o serie de indicatori tehnico-economici în special în ceea ce priveşte costul materialelor, care urmau să fie puse în operă”, a spus Tăriceanu.

El a menţionat că nu au putut fi negociate condiţiile generale ale contractului cu Bechtel care ar fi fost extrem de costisitoare pentru România şi Bechtel nu ar fi acceptat.

 

“Prin urmare, ar fi existat riscul de a merge la ruperea contractului, însoţită de plata unor penalităţi usturătoare din partea României către firma Bechtel. Ceea ce s-a putut face la acea dată – şi s-a făcut cu succes – a fost renegocierea unor parametri tehnico-economici care să reducă în mod substanţial costurile”, a spus Tăriceanu.

El a arătat că vina pentru actuala situaţie privind construcţia Autostrăzii Transilvania aparţine pe de o parte companiei Bechtel, care a fost lăsată să facă ce doreşte pe şantier, dar şi Ministerului Transporturilor.

“Actuala situaţie nu este datorată numai firmei Bechtel. Dacă vrem să fim obiectivi şi serioşi, este şi datorată incapacităţii Ministerului Transporturilor, sub conducerile succesive pe care le-a avut, de a desemna un responsabil cu acest proiect de amploare majoră şi de importanţă deosebită pentru România, care să urmărească împreună cu Bechtel sau să urmărească ceea ce Bechtel ar trebui să facă”, a spus Tăriceanu.

El a spus că Bechtel a fost lăsată să facă ce doreşte pe şantier, să lucreze unde doreşte şi cât doreşte şi, pe baza situaţiilor de lucrări, să îşi deconteze facturile.

“Acest lucru nu a însemnat neapărat că a exista vreo coordonare a proiectului din partea Ministerului Transporturilor, care era titularul de proiect şi, ca atare, trebuie să recunoaştem că avem şi noi o parte de vină că nu ştim să ne gestionăm banii, în cazul de faţă nu foarte puţini. Bechtel are probabil partea lui de vină, dar o parte de vină este şi în zona noastră”, a spus Tăriceanu.

El a admis că se referă şi la miniştrii Transportului din mandatul său de premier, arătând că a sesizat un inters slab la nivelul ministerului pentru acest proiect.

“Nu exclud pe nimeni. Din contră, pot să spun că am observat un interes slab la nivelul Ministerului Transporturilor pentru acest proiect. Eu cred că un ministru al Transporturilor, când ai un singur astfel de proiect, ar trebui să fie săptămânal pe şantier pentru a urmări modul de avansare a lucrărilor, respectarea termenelor, pentru a pune presiune mare”, a mai spus Tăriceanu.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns