Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Sunteţi mulţumit de activitatea Finanţelor Locale?

Cei 17 consilieri locali care au votat pentru amânare au luat această decizie motivând că vor să fie în cunoștință de cauză înainte de a da undă verde proiectului
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Cei 17 consilieri locali care au votat pentru amânare au luat această decizie motivând că vor să fie în cunoştinţă de cauză înainte de a da undă verde proiectului
Cei 17 consilieri locali care au votat pentru amânare au luat această decizie motivând că vor să fie în cunoştinţă de cauză înainte de a da undă verde proiectului

Direcţia de Impozite şi Taxe Locale a reuşit să blocheze aplicarea organigramei votate la începutul lunii

Joi, 31 iulie 2014, consilierii locali sătmăreni s-au întrunit în cadrul şedinţei ordinare din această lună. Şedinţa a fost condusă de Butka Gergely, pe ordinea de zi fiind 19 proiecte de hotărâre plus punctul Diverse. Au lipsit Marcela Papici, Radu Roca, Radu Roman şi Octavian Ardelean.

Cel mai dezbătut punct de pe ordinea de zi a fost cel privind stabilirea plafonului creanţelor fiscale care pot fi anulate, mai mici de 40 de lei, petru anul fiscal anterior şi care se află în sold la 31 decembrie.

Consilierii aşteaptă raportul Curţii de Conturi după verificările făcute la Finanţele Locale

[cardoza_wp_poll id=37]

Consilierul Butka Gergely a fost primul care a declarat că este împotriva acestui proiect în condiţiile în care nu există un raport al Curţii de Conturi în ceea ce priveşte activitatea Direcţiei de Impozite şi Taxe Locale. Amânarea proiectului până la analiza deciziei Curţii de Conturi a fost susţinută şi de alţi consilieri locali în condiţiile în care, conform declaraţiilor acestora, o completare la raportul de specialitate al proiectului a fost depusă la proiect cu o oră înainte de începerea şedinţei de joi. Potrivit completării făcute de Finanţele Locale, reprezentată de  Dan Mirel la şedinţa de joi, nu se justifică a se cheltui suma de 2.409.900 lei pentru recuperarea a 49.292 lei. Cu alte cuvinte, în 15.120 de cazuri se înregistrează creanţe mai mici de 40 de lei, iar pentru a recupera aceste creanţe din bugetul local ar trebui să se cheltuiască cu executarea silită peste două milioane lei. “Acest proiect a fost întocmit în baza articolului 178 din Codul de procedură fiscală şi este independent de raportul Curţii de Conturi. Chiar Curtea de Conturi ne-a atras atenţia, ne-a recomandat să procedăm aşa, preventiv, pentru a nu crea un prejudiciu la buget”.

Valeriu Bancea a fost singurul consilier local care a susţinut că nu se justifică o cheltuială atât de mare pentru a recupera sau nu o sumă mult mai mică< “În încercarea de a recupera o creanţă de 40 de lei, se cheltuie cu executarea silită 150 de lei”. Consilierul Ladislau Lang a declarat că e chiar un fenomen periculos să se facă anularea unor datorii la impozit, fiind un fel de “deschidere a cutiei Pandorei”. Reprezentantul Finanţelor Locale susţine că marea majoritate a creanţelor provin din rotunjimile la bănuţ. Mai multe explicaţii nu a putut oferi, alte date statistice, pe motiv că informaticianul instituţiei este în concediu medical şi nu se pot lista unele situaţii până la reîntoarcerea la muncă a specialistului.

Cei 17 consilieri locali care au votat pentru amânare au luat această decizie motivând că vor să fie în cunoştinţă de cauză înainte de a da undă verde proiectului. Niciunul nu a fost împotriva amânării, iar consilierii Valeriu Bancea şi Ovidiu Ardelean s-au abţinut de la vot.

Puteti citi continuarea in editia tiparita din 1 august 2014  disponibila la chioscurile de ziare sau in editia electronica (abonament pdf).

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

2 comentarii

  1. Finntistii sunt tampiti in acest caz. Cum sa cheltui 150 de lei pentru recuperarea a 40 de lei??? Ar trebui stabilita o suma minima pt executarea silita, sa zicem 200 de lei, nu sa te apuci sa arunci cu banii publici aiurea!

Lasă un răspuns