Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Proiectul “Cartea copilăriei mele” a reunit elevii clasei a IX-a C de la Colegiul Național “Mihai Eminescu” Satu Mare pentru a discuta cărțile care le-au marcat copilăria.

Ciornă automată
Proiectul "Cartea copilăriei mele", desfășurat pe 30 septembrie 2024 la Colegiul Național "Mihai Eminescu" din Satu Mare, sub coordonarea profesoarei Natalia Boloș, a reunit elevii clasei a IX-a C pentru a împărtăși cărțile care le-au marcat copilăria, promovând lectura și dezvoltarea personală prin discuții interactive.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Luni, 30 septembrie 2024, la Colegiul Național “Mihai Eminescu” din Satu Mare, s-a desfășurat prima parte a unui proiect educativ deosebit intitulat „Cartea copilăriei mele”, coordonat de doamna profesor Natalia Boloș și având ca protagoniști elevii clasei a IX-a C. Scopul acestui proiect a fost să readucă în prim-plan amintirile literare care le-au marcat elevilor primii ani de viață și să ofere un cadru prietenos pentru discuții despre cărțile care le-au format gustul pentru lectură.

 

 

 

Proiectul “Cartea copilăriei mele” își propune să promoveze lectura și să încurajeze tinerii să revină asupra cărților care i-au inspirat în primii ani de viață. Într-o epocă dominată de tehnologie, profesorii încearcă să reînvie bucuria cititului și să aducă în fața elevilor beneficiile lecturii, precum dezvoltarea imaginației, îmbunătățirea vocabularului și cultivarea empatiei.

 

 

 

Activitatea s-a desfășurat într-o atmosferă caldă și prietenoasă, în care fiecare elev a fost invitat să aducă de acasă o carte pe care o consideră reprezentativă pentru copilăria sa. A urmat o sesiune de prezentări individuale, în cadrul cărora fiecare elev a avut ocazia să povestească despre volumul ales, să împărtășească experiențele personale legate de acesta și să explice motivele pentru care cartea respectivă are o semnificație specială în viața lor.

Printre titlurile menționate s-au numărat clasici ai literaturii pentru copii, cum ar fi: „Aventurile lui Tom Sawyer” de Mark Twain, „Micul Prinț” de Antoine de Saint-Exupéry, „Alice în Țara Minunilor” de Lewis Carroll, dar și volume mai moderne, precum „Harry Potter și Piatra Filosofală” de J.K. Rowling. Aceste lucrări, deși diferite ca stil și poveste, au avut un impact major asupra elevilor, influențându-le dezvoltarea emoțională și intelectuală.

 

 

 

Elevii au fost vizibil implicați și emoționați în timpul activității, bucurându-se să împărtășească amintiri din copilărie și să asculte experiențele colegilor. Proiectul le-a oferit oportunitatea de a reflecta asupra lecturilor care i-au format și de a redescoperi bucuria de a citi pentru plăcere, nu doar pentru obligațiile școlare.

În plus, această activitate a contribuit la dezvoltarea abilităților de exprimare orală și a stârnit dezbateri constructive despre importanța lecturii în formarea identității fiecăruia. Elevii au descoperit, astfel, că au multe în comun, chiar și din punct de vedere literar, întărindu-se astfel coeziunea și spiritul de echipă al clasei.

 

 

 

Prima parte a proiectului „Cartea copilăriei mele” a fost un real succes, iar elevii clasei a IX-a C, coordonați de doamna profesor Natalia Boloș, au demonstrat că lectura este încă o parte esențială din viața lor, chiar și într-o perioadă în care tehnologia capătă din ce în ce mai mult teren. În următoarele etape ale proiectului, vor urma activități care vor aprofunda temele discutate, iar elevii vor fi încurajați să recomande cărți colegilor și să își extindă orizonturile literare.

 

 

Proiectul reprezintă un model de bună practică în promovarea lecturii și educației, evidențiind, totodată, rolul profesorilor în formarea generațiilor viitoare prin metode creative și interactive de predare.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns