Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Proprietarii de sere: Legumele și fructele românești vor reveni în forță

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Membrii Hortifruct – asociație care include și firmele lui Horia Culcescu, lider în Top 50 fermieri – vor să revină în forță pe piața locală, pe fondul cererii mari. Un atu este și renunțarea la insecticide, scrie agrointel.ro.

“Pentru 2013 preconizăm că producția va ajunge la peste 38.000 de tone de legume (n.r.- față de 36.000 tone în 2012), în special castraveți și tomate. Atât producția mare din acest an, cât și cererea mare de piață de produse autohtone ne face să credem că legumele și fructele românești vor avea o revenire în forță pe piață. Membrii Hortifruct au reușit în plină criză economică să implementeze cele mai noi tehnologii de combatere biologică a dăunătorilor, eliminând total insecticidele”, declară Valeria Trică, administrator Hortifruct.

 

Hortifruct este o organizație înfiinţată în 2007 la iniţiativa celor mai importanţi producători de legume şi fructe proaspete din România. Hortifruct funcţionează ca promotor al produselor româneşti, scopul fiind promovarea în rândul producătorilor români a tehnicilor de cultivare prietenoase mediului.

Companiile care fac parte din organizație sunt: Leoser, Berser, Leader International, Frank ’93 Prod SRL, Ostrovit, Lio Agro Com, Ilser Oltenia SRL. Acestea dețin sere încălzite pe o suprafață de 170 de hectare, 2000 de hectare de podgorii și 500 de hectare de livezi și alte culturi de câmp.

 

Producție pentru export

 

Hortifruct livrează pe piața autohtonă și la export caise, piersici, struguri, prune, cireșe sau pepeni verzi. Producția anuală pe acest sector se ridică la peste 10.000 tone, plus o cantitate de 15.000 de tone de struguri de masă.

 

“Țările unde exportăm legumele și fructele Hortifruct sunt: Austria, Bulgaria, Republica Cehă, Germania, Ungaria, Polonia, Slovacia, dar exporturile nu se vor opresc aici. Avem în vedere și alte piețe europene. Aproximativ 35 de procente din producția pe acest an este deja contractată de parteneri externi, restul fiind destinată pieței autohtone unde avem deja contracte ferme. Un argument în favoarea produselor noastre sunt condițiile excelente de producție, tehnicile moderne, lipsa insecticidelor din sere, respectarea legislației europene privind folosirea de îngrășăminte și sistemele de polenizare naturală” precizează Valeria Trică.

 

În 2012 cifra de afaceri pe care a atins-o Hortifruct este de peste 37 milioane de euro, numai castraveții și tomatele având un aport de 44%.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns