De aproape 4 ani, autorităţile publice locale sunt obligate să deţină registrul agricol în format electronic, dar şi cel în varianta pe hârtie. Potrivit unui proiect de act normativ, registrul în format electronic va deveni operant şi obligatoriu de la 1 ianuarie 2017.
Proiectul de act normativ mai menţionează faptul că „prin grija Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale” se asigură autorităţilor administraţiei publice locale, gratuit, sistemul de programe informatice pentru registrul agricol. Fondurile pentru achiziţionarea sistemului de programe şi pentru actualizarea acestuia vin de la bugetul de stat.
Până atunci însă, consiliile locale vor adopta, după intrarea în vigoare a acestei ordonanţe, la propunerea primarului, o hotărâre cu privire la forma în care, până la 1 ianuarie 2017, se va întocmi şi ţine la zi registrul agricol. Începând cu 1 ianuarie 2017 registrul agricol se întocmeşte şi se ţine la zi numai în format electronic”, se arată în Ordonanţă.
Registrul agricol în format electronic se întocmeşte pentru o perioadă de 5 ani, datele completându-se anual potrivit formularelor aprobate prin hotărâre a Guvernului.
Fii primul care comentează