Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Sâmbătă începe al 13-lea Dakar pentru Emanuel Gyenes! Ambasador al Raliului

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

De câteva zile, sătmăreanul Emanuel Gyenes se află în Arabia Saudită, ţară în care se va desfăşura Raliul Dakar. Pentru pilotul de la Autonet Motorcycle Team va fi a 13-a participare. De când a ajuns în Arabia Saudită, Gyenes a făcut toate verificările şi ne asigură că este pregătit de start.

Legendă a raliului Dakar încă din 2020, pilotul sătmărean va avea şi rolul de ambasador în cea de a 45-a ediţie a celei mai dificile competiţii de anduranţă din motorsport. Mani Gyenes îi va ghida pe debutanţii de la categoria Original by Motul (cea mai dură din raliu, fără asistenţă tehnică), alături de spaniolul Joan Pedrero Garcia şi de francezul Benjamin Melot.

Cea de a patra ediţie a Raliului Dakar, organizată în Arabia Saudită, va debuta în ultima zi a anului cu un prolog de 11 km în apropierea bivuacului stabilit pe malul Mării Roşii. Pe 1 ianuarie se va concura într-o buclă de 603 km, cu punctul de start şi finiş în apropierea oraşului Yanbu. După speciala care va oferi un pic din toate – având de la piste nisipoase şi până la zone cu piatră şi dune -, va urma, pe 2 ianuarie, etapa către AlUla, drumul către Golful Arabiei, începând cu o incursiune în nordul Arabiei Saudite. Până pe 9 ianuarie, când vor avea binemeritata zi de pauză, concurenţii ediţiei 2023, vor fi străbătut 5.332 de kilometri din totalul de 8.549 de kilometri, câţi măsoară cea mai dificilă ediţie organizată până acum în Peninsula Arabă. Prima săptămână de cursă va fi una cu foarte multă piatră, se va merge prin multe canioane, vor fi zone extrem de rapide, în care viteza va fi indicată de trei cifre, dar vor fi şi secţiuni cu adevăraţi munţi de nisip, sau zone cu dune mici şi iarba cămilei.

După pauza din Riyadh, traseul este dominat de nisip şi zile întregi cuvintele de ordine vor fi nisip şi dune. Se va concura patru zile în zona numită Empty Quarter, sau Rub al Khali în arabă, una dintre cele mai puţin locuite zone din lume, un loc în care Dakar-ul va întâlni nisip de toate culorile, iar piloţii îşi vor pune în aplicare abilităţile de a surfa dunele.

După părăsirea acestei zone renumită pentru duritatea şi frumuseţea ei, caravana va ajunge în Dammam, oraş situat în Golful Arabiei şi cunoscut ca fiind capitala provinciei de Est a Arabiei Sudite, regiune foarte bogată în petrol. După 4.706 km de probă specială şi 3.843 km de legătură, cei mai vechi concurenţi din Dakar îşi vor aminti de finişurile din Africa. Asemenea celor din Senegal, podiumul de sosire din 15 ianuarie va fi pe malul apei şi proba specială va fi una pe plajă. 

Gyenes: Dakarul a devenit un mod de viaţă pentru mine

Emanuel Gyenes #34, Autonet Motorcycle Team: „Am pornit către Arabia Saudită cu acelaşi obiectiv ca şi în 2022: să fiu în top 30. Anul trecut au fost o serie de probleme tehnice şi ruptura din cadru, care m-a făcut să pierd foarte mult timp, aşa că pregătirile pentru ediţia 2023 au început destul de devreme. Motocicleta a fost pregătită extrem de amănunţit, are un cadru nou.
(…)

Cât priveşte rolul de ambasador, în cadrul categoriei Original By Motul, acesta îmi dă prilejul să îi ajut pe debutanţi, bazându-mă pe experienţa acumulată de-a lungul celor 12 Dakar-uri. Mare parte din activitate se va desfăşura în zilele premergătoare startului de pe 31 decembrie şi apoi în ziua de odihnă.

Cu un pas mai aproape de al 13-lea start, în competiţia care pentru mine a devenit un mod de viaţă, ţin să le mulţumesc tuturor partenerilor şi familiei pentru sprijin! Celor care mă urmăresc vreau să le transmit că apuc să mă uit peste mesaje şi este extraordinar să vezi că din ce în ce mai mulţi oameni sunt intersaţi de Raliul Dakar şi de ce înseamnă anduranţă în deşert.”

Ce înseamnă Original by Motul / Malle Moto

Concurenţii de la Original by Motul / Malle Moto nu beneficiază de asistenţă tehnică. La finalul fiecărei zile, când ajung în bivuac, trebuie să-şi pregătească singuri motocicleta pentru etapa următoare. Organizatorii transportă pentru fiecare rider o cutie în care acesta îşi pune câteva piese şi diverse accesorii, un set de roţi, un cort, o geantă de voiaj şi un set de pneuri. Participanţilor li se mai pun la dispoziţie: generator, compresor, trusă de scule, sac de dormit, covoraş de lucru etc. Dimensiunea cutiei: 80 cm x 45 cm x 30 cm – 80 litri.
Se spune că aceasta se apropie cel mai mult de modul în care se concura în primele ediţii din Africa ale Raliului Dakar.

Emanuel Gyenes – repere din palmares

• 2007, prima participare & primul finiş în Raliul Dakar, ultima ediţie din Africa;
• 2011, prima victorie la clasa Maraton (o clasă în care de-a lungul celor două săptămâni de cursă nu ai voie să schimbi o serie de componente printre care se numără motorul şi bascula. Această clasă nu mai există în prezent);
• 2015, a doua victorie la clasa Maraton;
• 2020, câştigător clasa Original by Motul/ Malle Moto;
• 2021, locul 2 clasa Original by Motul/ Malle Moto, la şapte luni după tripla fractură de la piciorul drept.

Programul de la Dakar 2023:
• Prolog – 31 decembrie: Sea Camp – Sea Camp, 11 km total/ 11 km proba specială
• Etapa 1 – 1 ianuarie: Sea Camp – Sea Camp, 602.56 km/ 367 km
• Etapa 2 – 2 ianuarie: Sea Camp – Alula, 589.07 km/ 430 km
• Etapa 3 – 3 ianuarie: Alula – Ha’il, 669.15 km/ 447 km
• Etapa 4 – 4 ianuarie: Ha’il – Ha’il, 574.01 km/ 425 km
• Etapa 5 – 5 ianuarie: Ha’il -Ha’il, 645.04 km/ 373 km
• Etapa 6 – 6 ianuarie: Ha’il – Al Duwadimi, 876.24 km/ 465 km
• Etapa 7 -7 ianuarie: Al Duwadimi – Al Duwadimi, 641.46 km/ 472 km
• Etapa 8 – 8 ianuarie: Al Duwadimi – Riyadh, 713.85 km/ 398 km
9 ianuarie – zi de odihnă, Riyadh
• Etapa 9 – 10 ianuarie: Riyadh – Haradj, 686km/358 km
• Etapa 10 – 11 ianuarie: Haradh – Shaybah, 623.94 km/ 113 km
• Etapa 11 – 12 ianuarie: Shaybah – EQM, 428.27 km/ 275 km
• Etapa 12 – 13 ianuarie: EQG – Shaybah, 374.86 km/ 183 km
• Etapa 13 – 14 ianuarie: Shaybah – Al-Hofuf, 675.6 km/ 154 km
• Etapa 14 – 15 ianuarie: Al-Hofuf – Dammam, 417.3 km/ 136 km

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns