În primele șase luni ale anului, la linia europeană de asistență pentru copii s-au înregistrat peste 76 de mii de apeluri
În primele șase luni ale anului în curs, la Telefonul Copilului 116 111 au fost înregistrate 76.824 de apeluri. În mii de cazuri a fost nevoie să intervină instituții abilitate, iar zeci de copii din întreaga țară au ajuns în grija statului din cauza sărăciei.
Potrivit datelor publicate pe pagina de internet a Asociației Telefonul Copilului, lista problemelor semnalate în cele peste 76 de mii de apeluri la 116 111 a fost dominată de sărăcia cauzată de lipsa unui loc de muncă, disponibilizări și reducerea ajutoarelor sociale.
Abandonul și cauzele lui
116 111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului și Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit. Cătălina Florea, directorul executiv al Asociației Telefonul Copilului, a declarat că societatea în profunzimea sa a fost afectată de criza economică< “Este foarte grav și trist deopotrivă să vedem părinți care preferă să își abandoneze copiii din cauza sărăciei, neav]nd mijloacele necesare să îi îngrijească.
Tragem încă un semnal de alarmă, însă abandonul, abuzul, singurătatea și tristețea cu care se confruntă copiii sunt probleme ce nu au soluție dec]t printr-un efort cumulat și susținut din partea tuturor actorilor implicați, de la familii la instituțiile statului.
Măsuri extreme pe fondul crizei financiare
Statisticile arată că în primele șase luni ale lui 2012, pe fondul crizei financiare părinții au recurs la măsuri extreme, în sensul că fie au ales instituționalizarea temporară sau chiar abandonul copiilor, fie au optat pentru măsuri alternative la instituționalizare precum asistența maternală, centrul maternal, de zi ori plasamentul familial. Cele mai multe cazuri de instituționalizare sau abandon au fost înregistrate în Transilvania – 29 la număr, Moldova – 6, Muntenia – 3, București – 3 și Oltenia – 2.
Copii triști, frustrați și depresivi
Cifrele furnizate de baza de date a call center-ului Asociației Telefonul Copilului în primele șase luni ale anului în curs sunt în opinia specialiștilor îngrijorătoare. Potrivit comunicatului asociației, “din cele 76.824 de apeluri înregistrate la 116 111, în 2.085 de cazuri a fost necesară intervenția instituțiilor abilitate pe de o parte, iar pe de alta consilierea și monitorizarea continuă a specialiștilor Asociației Telefonul Copilului.
Starea emoțională a celor mici la începutul apelului telefonic a fost identificată de aceiași specialiști astfel< 28,53% dintre copii simțeau tristețea, 11,53% frustrarea și depresia, 11,24% singurătatea, 9,22% apăsarea iar 6,05% frica. Tristeţea și singurătatea au fost identificate la copiii care au apelat 116 111 din nevoia de comunicare, în timp ce frustrarea și depresia s-au manifestat la copiii care nu aveau o relație bună cu părinții, iar frica s-a manifestat în cazurile de abuz și violență domestică”, se arată în comunicatul asociației.
Puteti citi continuarea in editia tiparita disponibila la chioscurile de ziare sau in editia electronica (abonament pdf).
Fii primul care comentează