Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Se modifică planurile pentru autostrada care va lega Oradea de Brașov

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Ministerul Transporturilor repune în discuție indicatorii tehnico-economici

Se dorește reaprobarea indicatorilor tehnico-economici ai Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, care va avea 416 km, în loc de 415 km cât se stabilise iniţial, şi din care mai sunt de executat 341 km, necesitând o investiţie de 21,87 miliarde lei, inclusiv TVA.

Sistemul rutier a fost dimensionat, va fi construit în plus un tunel, iar în toate tunelurile vor fi amplasate dotări şi echipamente specifice pentru ventilare, stingere de incendii şi pentru evacuare în caz de urgenţă. Teritoriul pe care trece traseul autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea aparţine de şase judeţe: Braşov, Sibiu, Mureş, Cluj, Sălaj, Bihor.

Tuneluri prin Meseș

Pentru traversarea Munţilor Meseş s-a adoptat soluţia tehnică de tunel pentru înlocuirea debleelor adânci de aproximativ 42 m si 120 m lăţime la altitudine de peste 504 m prevăzute în Studiul de Fezabilitate din anul 2003, având în vedere impactul deosebit asupra mediului, calitatea proastă a solului şi măsurile ample de consolidare şi stabilizare ale soluţiei iniţiale.

Au fost totodată extinse lucrări de consolidare, susţinere, stabilizare şi a celor hidrotehnice în funcţie de concluziile studiilor geotehnice şi hidraulice aprofundate.

“Realizarea obiectivului Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea conduce la darea în circulaţie a 416 km de autostradă ce asigură o legătură directă a României cu centrul şi vestul Europei prin punctul de trecere al frontierei Borş, cu scoaterea traficului greu şi de tranzit din interiorul oraşelor situate în prezent de-a lungul traseului de legătură, asigurând fluenţa traficului şi reducerea timpilor de parcurs”, se  arată în nota de fundamentare.

Modificări legate de traseul autostrăzii

Faţă de Studiul de Fezabilitate iniţial, traseul autostrăzii a suferit modificări, pe Secţiunea 1A Braşov – Făgăraş, Secţiunea 1C Sighişoara – Ogra, Secţiunea 2A Ogra – Câmpia Turzii, Secţiunea 3A Gilău – Mihăieşti, Secţiunea 3B Topa Mică – Suplacu de Barcău.

În prezent, stadiul autostrăzii este următorul: sunt daţi în circulaţie 74,95 km constând în următoarele tronsoane: Subsecţiunea 1C3 Ungheni – Ogra (km 4+500 – km 14+605), Subsecţiunea 2A1 Ogra – Iernut (km 0+000 – km 3+600), Secţiunea 2B Câmpia Turzii – Gilău ( km 0+000 – km 52+533) şi Subsecţiunea 3A1 Gilău – Nădăşelu (km 0+000 – km 8+700).

Acum sunt în execuţie 38,95 km constând în următoarele tronsoane: Subsecţiunile 2A2 Iernut – Cheţani (km 3+600 – km 21+500), 2A3 Cheţani – Câmpia Turzii (km 21+500 – km 37+191) şi 3C3 Biharia – Borş (km 59+100 – km 64+450).

Se află în procedură de achiziţie publică execuţia lucrărilor pentru 115,3 km, constând în următoarele tronsoane: Subsecţiunile 1C2 Târgu Mureş – Ungheni şi drum de legătură 4,5 km, 3A2 Nădăşelu – Mihăieşti (km 8+700- km 25+500), 3B1 Topa Mică – Zimbor (km 0+000 – km 13+260), 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului (km 13+260 – km 25+500), 3B5 Nuşfalău – Suplacu de Barcău (km 66+500 – km 80+054), 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiş (km 4+200 – km 30+550) şi 3C2 Chiribiş – Biharia (km 30+550 – km 59+100)

Sunt în pregătire documentaţiile de licitaţie pentru atribuirea contractelor de execuţie a lucrărilor pe 41 km, constând în Subsecţiunile 3B3 Poarta Sălajului – Zalău (km 25+500 – km 40+637) şi 3B4 Zalău – Nuşfalău (km 40+637 – km 66+500).

Se află în stadiul de studiu de fezabilitate iniţial şi corecţii de traseu aprobate în 2007/2008 o lungime de 145,8 km constând în Secţiunile 1A Braşov – Făgăraş (km 0+000 – km 48+100), 1B Făgăraş -Sighişoara ( km 0+000 – km 52+150) şi Subsecţiunea 1C1 Sighişoara – Târgu Mureş (km 0+000 – km 43+540).

Faţă de suprafaţa estimată iniţial, au fost necesare exproprieri suplimentare conform Hotărârilor Guvernului reprezentând un total de 948.783,28 mp.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns