Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Slujbe la Catedralele romano-catolică şi greco-catolică

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
La sfârşitul liturghiei, credincioşii s-au servit din agheasma proaspăt sfinţită şi binecuvântată.
La sfârşitul liturghiei, credincioşii s-au servit din agheasma proaspăt sfinţită şi binecuvântată.

De asemenea, liturghii festive au avut loc ieri, 6 ianuarie, la catedrala romano-catolică şi cea greco-catolică din Satu Mare.

La Catedrala romano-catolică liturghia festivă a fost oficiată de Preasfinţia Sa episcopul Eugen Schönberger, iar cea de la catedrala greco-catolică de protopopul greco-catolic de Satu Mare, Dumitru Roman.

La Catedrala romano-catolică, liturghia a început cu sfinţirea sării, care a fost aruncată în apă de către episcop, în timp ce se ruga pentru credinţă şi pentru ca agheasma să alunge toate lucrurile negative, cum ar fi boala.

“Cu această sărbătoare se încheie perioada Crăciunului. Dumnezeu s-a deschis prin intermediul lui Isus spre oameni, pentru a-şi arăta iubirea faţă de ei. Sărbătoarea de astăzi se referă la relaţia noastră interioară cu Dumnezeu. Dacă i-am permis lui Isus să se nască în inimile noastre de Crăciun, să-L arătăm şi semenilor noştri. Semenii noştri trebuie să observe faptul că Isus este scopul nostru. Să-i încurajăm pe cei care nu cred. Cu toţii suntem fraţi prin Isus. Omul care i-a permis lui Isus să intre în sufletul său, să-şi invite şi semenii să procedeze la fel. Să devenim lumini pentru a-i îmbucura pe semenii noştri”, a spus episcopul Eugen Schönberger.

La sfârşitul liturghiei, credincioşii s-au servit din agheasma proaspăt sfinţită şi binecuvântată.

La Catedrala greco-catolică apa sfinţită stă la dispoziţia credincioşilor toată săptămâna.

În primele secole ale creştinismului, de sărbătoarea Bobotezei s-au legat subiecte precum: apariţia Domnului, sau naşterea lui, venirea celor patru crai de la Răsărit la pruncul Isus, botezul lui Isus şi manifestarea lui divină la râul Iordan, precum şi manifestarea lui de făcător de minuni la nunta din Cana.

Din secolul al IV-lea, Crăciunul a devenit o sărbătoare individuală, de atunci Boboteaza conţine trei semnificaţii: sosirea celor trei crai de la răsărit, botezul lui Isus şi înfăptuirea minunii de la nunta din Cana.

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns