Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Turistii sunt sfatuiti sa se informeze cu atentie la achizitia unui sejur

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Asta pentru a nu cadea in plasa unor hotelieri

Daca anul trecut, Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor (CPC) Maramures a fost sesizat in legatura cu nemultumirile unor turisti care au optat pentru sejururi in judet (la pensiuni din Viseu), acum nu s-au mai sesizat astfel de cazuri. Olivia Ardelean, directorul institutiei, considera ca turistii trebuie sa fie bine informati in legatura cu drepturile lor. Multi nu cunosc faptul ca cei care ofera servicii turistice au anumite obligatii si in cazul in care nu le respecta sunt pasibili de sanctiuni.

Pentru a avea un sejur placut, interlocutoarea spune ca cetatenii trebuie sa se informeze in prelabil si sa se uite cu atentie la contractul semnat cu agentia de turism de unde a achizitionat biletul de vacanta. “Informatiile care se dau cu privire la pachetele de servicii turistice trebuie sa se regaseasca si in contractele incheiate. De exemplu, daca o societatea promite o oferta promotionala de 179 de euro pe sejur acest pret trebuie sa se regaseasca si in contract, insa au fost cazuri cand pe hartie era trecuta o suma mai mare, cum ar fi 279 euro”, a precizat interlocutoarea. O alta capcana intinsa turistilor este cea a afiselor incomplete. Unele agentii  pun la vedere anunturi scrise cu litere de-o schioapa 50 de euro in Grecia, dar nu au specificat ce inseamna acest lucru, ce servicii include pretul. Poate fi vorba doar de transport sau de cazarea pe o zi. ~n contract trebuie trecuta destinatia, clasificarea unitatii (numarul de stele), ora plecarii, ora sosirii, serviciile incluse. Trebuie acordata atentie fiecarui detaliu. Pentru ca te poti trezi ca ajungi la hotel si in loc de cinci stele ti se ofera o unitate de trei stele. Pot exista si situatii in care ai solicitat si ai platit o camera cu vedere la mare, iar cand ajungi te cazeaza intr-o camera fara aceasta facilitate platita suplimentar. De aceea, e obliogatoriu ca turistii sa aiba asupra lor nu numai biletul, ci si contractul si sa solicite toate serviciile incluse.

Eventualele reclamatii se fac la directorul unitatii de cazare

Cand un turist ajunge in statiune si nu e multumit deoarece conditiile din contract nu corespund realitatii, el poate face o sesizare la directorul hotelului in care a fost cazat. Reclamatia poate fi trimisa si la agentia de turism de unde a achizitionat pachetul turistic. Daca petitia nu i se solutioneaza sau se solutioneaza partial, la intoarcerea din concediu clientul trebuie sa depuna o reclamatie la agentia de turism care i-a oferit sejurul. Aceasta este obligata ca in termen de 30 de zile sa comunice in scris ce despagubiri i se cuvin (de exemplu, diferenta de cazare de la cinci la trei stele). Persoanele in cauza pot depune petitii si la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor. Asa ca daca v-ati hotarat sa mergeti intr-o calatorie organizata de o agentie de turism, comisarii CPC va recomanda sa contactati numai agentiile care isi prezinta in scris oferta. Agentia de turism este obligata sa furnizeze un bon de comanda ce cuprinde in plus serviciile de masa furnizate (pensiune completa, demipensiune, mic dejun), categoria unitatilor de alimentatie si programul turistic solicitat. Contractul poate fi prezentat si sub forma unui catalog pliant sau alt inscris.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns