Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Unitatile financiar-bancare, reclamate ca au modificat dobanzile din contracte

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Pentru ca in ultimii ani a crescut mult numarul reclamatiilor legate de serviciile bancare, Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor Maramures atrage atentia asupra celor care intentioneaza sa semneze un contract. Astfel, persoanele interesate de un imprumut bancar ar trebui sa faca un sondaj pentru a stabili cea buna oferta. Aceasta, pentru ca ratele variaza de la o unitate bancara la alta. Totusi inainte e bine sa realizati un plan de buget al familiei pentru a vedea daca va puteti permite rambursarea ratelor. E bine ca decizia sa nu se faca in pripa deoarece deciziile rapide pot fi costisitoare. “Cititi cu atentie contractele financiare inainte de a le semna. Daca nu faceti acest lucru puteti afla prea tarziu ca acel contract contine comisioane suplimentare sau costuri pe care nu vi le puteti permite. Am avut astfel de reclamatii, din pacate in aceste situatii nu putem face nimic iar clientii raman cu paguba”, a mentionat Olivia Ardelean, directorul coordonator al Comisariatului pentrui Protectia Consumatorilor Maramures.

Bancile au restituit pagubitilor banii

Luna trecuta, sase maramureseni au reclamat la CPC contractele semnate cu unitatile bancare si institutiile financiare nebancare. Lor li se mai adauga inca 14 din lunile februarie si martie, a spus Olivia Ardelean. “Reclamatiile din ultima perioada au avut ca obiect clauzele abuzive din contractele incheiate. In documentele semnate dobanda este fixa iar ulterior aceasta a fost majorata de unitatea care a oferit imprumutul. Ca urmare a demersurilor facute de noi, unitatile au restituit reclamantilor dobanda calculata in plus. Insa sunt si persoane care s-au plans de nereguli dar  problemele semnalate erau incluse in contract. Este vorba de faptul ca dobanda se stabileste in functie de valoarea EURIBOR, deci variaza, dar multi cetateni nu stiu acest lucru. Unele contracte sunt scrise cu caractere foarte mici si sunt greu lizibile. Am cerut unitatilor in cauza sa redacteze altfel contractele pentru a putea fi parcurse cu usurinta de posibilii clienti”.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns