Image 1
Image 2

STATISTICĂ ANCOM

11 milioane de utilizatori români și-au portat numerele de telefon în 15 ani

Potrivit datelor publicate de Autoritatea Națională de Reglementare în Comunicații, în cei șapte ani de la lansarea portabilității numerelor în țara noastră, peste 2,3 milioane de numere de telefon au fost portate
De când românii au posibilitatea să aleagă orice rețea de telefonie fără a fi nevoiți să schimbe numărul, s-au înregistrat aproape 11 milioane de portări.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

De când românii au posibilitatea să aleagă orice rețea de telefonie fără a fi nevoiți să schimbe numărul, s-au înregistrat aproape 11 milioane de portări.

 

Astfel, fiecare român cu un mobil are libertatea să aleagă orice ofertă, potrivită nevoilor sale, însă își poate păstra numărul de telefon. Este vorba despre o perioadă de aproape 15 de ani de când s-a lansat serviciul de portabilitate, perioadă în care aproape 11 milioane de români au schimbat rețelele de telefonie fixă și mobilă. Numai de la începutul anului 2023 și până în prezent au fost portate 1,2 milioane de numere de telefon, iar din acestea aproximativ 96 la sută au vizat rețelele mobile.

 

Acest serviciu este la dispoziția românilor din 21 octombrie 2008 s-au portat în total 10.927.165 de numere de telefon, dintre care 9.837.487 sunt numere de telefonie mobilă şi 1.089.678 sunt numere de telefonie fixă, potrivit informațiilor oferite de Ancom.

În ce privește situația portărilor de la începutul acestui an, până în data de 15 octombrie, când s-a încheiat centralizarea datelor, acestea sunt în număr de 1.200.975, din care 1.158.896 sunt numere de telefonie mobilă şi 42.079 sunt numere de telefonie fixă, se mai specifică în datele furnizate de http://www.ancom.ro./

 

În 2023, 702.048 de români au ales să treacă la RCS&RDS, rețea urmată de Vodafone cu 218.054 de numere transferate. Organe se află pe locul trei în acest top cu doar 135.335 de portări. Telekom Romania Mobile Communications are 84.983 de noi clienți din alte rețele şi Orange Romania Communications doar 18.380.

 

La capitolul telefonie fixă, RCS&RDS a primit în reţea 20.968 de noi abonați, iar Orange doar 11.059, în timp ce Vodafone are doar 3.341 de noi clienți pe 2023.

 

Care este procesul de portare?

 

Serviciul de portabilitate a suferit anumite transformări în timp, pentru ca accesul utilizatorilor să fie tot mai facil. De asemenea, s-a urmărit asigurarea și sporirea diferitelor beneficii care au fost implementate prim noul cod european al comunicațiilor electronice. Acesta a suferit modificări importante de-a lungul anilor, astfel că, până în prezent, s-a ajuns la fabuloasa cifră de aproape 11 milioane de portări în 15 ani.

 

 

Românii care au credit neutilizat sau o opțiune care nu a ajuns la termenul de expirare pot beneficia de plata serviciilor în avans dacă întocmesc o cerere către fostul furnizor.

 

 

“Dacă s-a precizat în contract, pentru returnarea creditului rămas neutilizat se poate percepe un tarif proporțional și adecvat în raport cu costurile reale suportate de furnizor pentru realizarea acestei operațiuni”, se menționează în informarea Ancom.

 

 

Cererea pentru transferul către o altă rețea de telefonie mobilă sau fixă poate fi depusă chiar și de la distanță, prin mijloace electronice. Acest fapt va fi posibil numai cu următoarea condiție: dacă frunizorul acceptor deține mijloacele necesare pentru a realiza, la adresa specificată în cerere, verificările care se impun pentru acceptarea solicitării de portare.

 

De asemenea, persoana care întocmește cererea de transfer la o altă rețea de telefonie, trebuie să fie titularul contractului sau reprezentantul legal al acestuia. O altă condiție este ca numărul pentru care se dorește transferul să fie obligatoriu menționat în cerere și să fie scris corect.

 

Abonații sau utilizatorii pot primi despăgubiri în anumite situații

 

Utilizatorii care doresc să se transfere la o altă rețea, dar vor să își păstreze numărul de telefon pot afla mai multe informații despre procesul de portare pe site-ul www.portabilitate.ro. Aici sunt trecute toate detaliile cu privire la etapele de urmat.

 

De asemenea, cei interesați pot afla dacă un anumit număr a fost sau nu portat, în condițiile în care se întâmplă ca acest proces să dureze mai multe zile, până la o lună. De asemenea, se pot pune întrebări și se pot găsi răspunsuri cu privire la transferul către alte rețele, dar și sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.

 

 

“ANCOM a constatat, prin intermediul sesizărilor primite de la abonați, că în cazul nefinalizării portării, aceștia se găseau, de multe ori, în situația indezirabilă de a rămâne cu două contracte, unul cu furnizorul donor (aferent numărului care urma să fie portat) și unul cu furnizorul acceptor (aferent numărului alocat temporar de acesta).

 

În prezent, în cazul în care portarea nu se finalizează, furnizorul acceptor trebuie să ceară abonatului, în termen de 30 de zile de la ultima zi din intervalul de portare, acordul pentru continuarea relației contractuale prin intermediul numărului de telefon alocat provizoriu, în caz contrar contractul aferent acestui număr încetând de drept, fără niciun fel de formalități”, se mai menționează în comunicarea Ancom.

 

 

Abonații sau utilizatorii pot primi despăgubiri în anumite situații, de la furnizorii acceptori, dacă aceștia depun o cerere scrisă. Este vorba despre situația în care a expirat termenul de o zi lucrătoare de la data convenită pentru portare, sau daca nu s-a putut utiliza numărul în perioada în care se derula procesul de transfer, mai mult de 24 de ore.

 

 

De asemenea, în cazul portărilor nesolicitate, deci fără acordul utilizatorilor, furnizorul donor va fi obligat să plătească despăgubiri.