Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

15 finanțiști sătmăreni vor fi inspectori antifraudă fiscală

sediul Administratiei Finantelor Judetene
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
sediul Administratiei Finantelor Judetene
sediul Administratiei Finantelor Judetene

Teoretic, activitatea agenției restructurate ar trebuie să fi început în 1 noiembrie

 Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a suferit un amplu porces de reorganizare. Procesul a cuprins inclusiv desființarea Gărzii Financiare.

Vineri, 1 noiembrie a avut loc ultima fază și anume examenul oral al candidaților care și-au depus CV-urile pentru a lucra în cadrul nou înființatei Direcții Generale Antifraudă Fiscală (DGAF). Direcția generală este strtucturată pe 10 direcții generale regionale, Satu Mare, alături de Maramureș, Sălaj, Bihor, Cluj și Bistrița Năsăud făcând parte din cea cu numărul 6, cu sediul în Oradea.

 

Scopul restructurării a fost îmbunătățirea colectării taxelor

 

Restructurarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este făcută cu scopul de a îmbunătăţi colectarea taxelor de la firme şi populaţie, dar şi de a reduce evaziunea fiscală. Iar după prima jumătate de an, lucrurile nu arată prea bine.

Încasările din impozitul pe profit adunat de la companii s-au redus cu 5,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, semn că firmele au probleme. Angajaţii care vor rămâne la Fisc au o misiune dificilă de acum încolo. Ponderea veniturilor colectate de ANAF va trebui să crească de la 28,75% din produsul intern brut, în anul 2011, la peste 30%, în 2016.

În acelaşi timp, autorităţile speră să reducă preţul colectării taxelor până la 9.000 de lei pentru un milion de lei încasaţi la buget”, Daniel Chițoiu.

În urmă cu câteva zile, premierul Victor Ponta a afirmat că Guvernul are probleme cu încasările la buget, în primul rând ca urmare a reorganizării ANAF, şi speră ca noul Cod al insolvenţei va combate evaziunea fiscală comisă în ultima perioadă de firme care au intrat în insolvenţă doar pentru a nu plăti taxele la buget.

“Avem probleme cu încasările şi avem probleme cu încasările în primul rând pentru că am reorganizat ANAF. Ieri am reuşit şi la CSAT să detaşăm persoanele necesare în cadrul Direcţiei Antifraudă, ca să o facem să funcţioneze, şi astăzi vreau, prin adoptarea Codului insolvenţei, să lovim exact unde avem probleme cu evaziunea fiscală, firme care intră în insolvenţă doar ca să nu plătească datoriile”, a spus Ponta.

“Guvernul speră ca, pe final de an, să depăşească ţinta de încasări bazat pe faptul că reorganizarea ANAF este încheiată la nivel regional şi teritorial, iar din noiembrie Direcţia Antifraudă va intra în atribuţii pentru recuperarea unor sume din evaziune, a afirmat tot în urmă cu câteva zile, ministrul Finanţelor, Daniel Chiţoiu.

El a mai susţinut că veniturile colectate la bugetul general consolidat sunt în prezent doar cu 0,2 puncte procentuale mai mici comparativ cu perioada similară a anului trecut şi că se aşteaptă ca, la sfârşitul anului, această colectare să fie mai mare sau cel puţin la nivelul de anul trecut.

“Dacă nu se va întâmpla acest lucru, vom lua măsuri drastice împotriva celor care nu şi-au făcut datoria”, a adăugat Chiţoiu.

 

Numai în Vama Petea e nevoie de 20 de inspectori

 

Pe site-ul ANAF au fost postate rezultatele definitive ale examenelor pentru ocuparea celor peste 1.100 de posturi de inspectori antifraudă din țară. Cei declarați adminiși își vor lua locul în sistem în câteva zile, susține ministrul Finanțelor, deși aceștia mai au de parcurs câțiva pași birocratici precum încheierea contractelor de muncă, luarea la cunoștință a conținutului fișei postului și celelalte aferente. Deci, începerea activității în 1 noiembrie este doar teoretică, cel puâin până în acest moment.

Deși la ultima conferință de presă, directorul Administrației Finanțelor Județene, Mircea Ardelean, și-a exprimat speranța că județul nostru va primi cel puțin 20 de inspectori, pe site-ul ANAF figurează numai 15, majoritatea foști comisari ai Gărzii Financiare.

“Mențin ceea ce am spus la conferința de presă și anume că avem nevoie de cel puțin 20 de inspectori numai pentru vama Petea. Sper ca la vama Petea să fie repartizat un număr de inspectori aproape de cel solicitat, chiar dacă pe site figurează numai 15. Pot fi detașați inspectori și de la Oradea pentru Vama Petea, mai ales că Direcția Regională Oradea are 102 pposturi”, ne-a spus șeful Administrației Finanțelor Județene (AFJ), fosta Direcție generală a Finanțelor.

Cei 15 inspectori care vor acționa în județul nostru sunt (în ordine alfabetică)< Vlad Boșca, Călin Blidar, Gheorghe Berende, Viorica Doroș, Debreczeni Anetta, Claudiu Dimofte, Herczeg Lorand, Mircea Pop, Marius Pop, Sorin Preda, Paul Săliștean, Cristian Supuran, Ioan :arba, Claudiu Silaghi și Bogdan Țepeș.

Inspectorii sunt împărțiți în 3 categorii: superior, principal și asistent.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

3 comentarii

  1. Meseriasii de prima mana – Sarba, Dimofte, Pop & Co … (Berende etc) raman in sistem.
    Cei cu notele cele mai mari la examen si rezultate bune de-a lungul carierei pleaca acasa si raman “politrucii” si “soldateii” plus alte nulitati din afara sistemului . ATENTIIEEE … DREPTI !!!
    Felicitari USL.
    Spor la incasari !

  2. da, asa este , acestia sunt cei 15 inspectori care erau trecuti pe listele psd-pnl si au imbogatit conturile liderilor mafioti din aceste partide; ce s-a intamplat cu contracandidatii lor, care nu au dispus de posibilitatile banesti si care depasesc capacitatile intelectuale si profesionale a celor 15 insperctori admisi?
    Nu e de mirare ca economia tarii este in agonie!
    Conteaza nepotismul si nu competentele profesionale!
    Mi-e scarba de tot ce se intampla la acest nivel!

Lasă un răspuns