…. adresate nevoilor copiilor cu decalaje grave, cât și punerea unor baze sănătoase în primii ani de școală.
Organizația neguvernamentală Teach for Romania a lansat un interesant proiect, intitulat „Caravana Literației”, o inițiativă menită să contribuie la creșterea competențelor de literație ale copiilor din școlile situate în comunitățile vulnerabile și susținută cu sprijinul PEPCO România.
Literația încă reprezintă o provocare pentru o parte semnificativă din populația globală. În comunitățile defavorizate, aceste provocări se simt și mai acut.
La începutul anului școlar 2022-2023, rezultatele evaluărilor Teach for Romania arătau că 5 din 10 elevi din clasele Teach for Romania au un nivel nefuncțional al alfabetizării; în majoritatea claselor Teach for Romania, indiferent de anul de studiu, exista cel puțin un copil cu grave lipsuri de scris-citit, care are nevoie de intervenție remedială.
Aceste evaluări interne sunt confirmate de studiile internaționale – testele PISA arată ca aproximativ 5 din 10 copii de 15 ani din România suferă de analfabetism funcțional. O testare realizată de partenerii de la Fundația „Noi Orizonturi” remarcă faptul că jumătate dintre copiii din mediul rural au provocări semnificative de scris-citit la terminarea școlii primare.
Ca urmare a acestor evaluări, Teach for Romania a implementat cea mai riguroasă intervenție de literație din istoria organizației și din întregul sistem de învățământ public din România.
Organizația și-a concentrat eforturile atât pe soluții remediale de adresare a nevoilor copiilor cu decalaje grave, cât și punerea unor baze sănătoase în primii ani de școală, și pregătirea cadrelor didactice de a lucra cu elevii lor la dezvoltarea literației, indiferent de clasa și materia pe care o predau.
Indicatorul la care se raportează este progresul elevului. La finalul anului școlar 2022-2023, 8 din 10 copii au reușit să treacă din zona de literație nefuncțională la alfabetizare funcțională.
Modelul de intervenție pe care Teach for Romania l-a testat în școli din întreaga țară este unul integrat – cu instrumente specifice de evaluare, formare pentru profesori, mentorat și exemple de bune practici, resurse adaptate.
CITEȘTE ȘI:
Fii primul care comentează