Image 1
Image 2

CHIAR AȘA?

50% din copiii din România suferă de analfabetism funcțional?

Organizația Teach for Romania a lansat cea mai riguroasă intervenție de literație din întregul sistem de învățământ public din România, concentrându-și eforturile atât pe soluții remediale ....
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

…. adresate nevoilor copiilor cu decalaje grave, cât și punerea unor baze sănătoase în primii ani de școală.

 

Organizația neguvernamentală Teach for Romania a lansat un interesant proiect, intitulat „Caravana Literației”, o inițiativă menită să contribuie la creșterea competențelor de literație ale copiilor din școlile situate în comunitățile vulnerabile și susținută cu sprijinul PEPCO România.
Literația încă reprezintă o provocare pentru o parte semnificativă din populația globală. În comunitățile defavorizate, aceste provocări se simt și mai acut.

 

La începutul anului școlar 2022-2023, rezultatele evaluărilor Teach for Romania arătau că 5 din 10 elevi din clasele Teach for Romania au un nivel nefuncțional al alfabetizării; în majoritatea claselor Teach for Romania, indiferent de anul de studiu, exista cel puțin un copil cu grave lipsuri de scris-citit, care are nevoie de intervenție remedială.

 

Aceste evaluări interne sunt confirmate de studiile internaționale – testele PISA arată ca aproximativ 5 din 10 copii de 15 ani din România suferă de analfabetism funcțional. O testare realizată de partenerii de la Fundația „Noi Orizonturi” remarcă faptul că jumătate dintre copiii din mediul rural au provocări semnificative de scris-citit la terminarea școlii primare.

 

Ca urmare a acestor evaluări, Teach for Romania a implementat cea mai riguroasă intervenție de literație din istoria organizației și din întregul sistem de învățământ public din România.

 

Organizația și-a concentrat eforturile atât pe soluții remediale de adresare a nevoilor copiilor cu decalaje grave, cât și punerea unor baze sănătoase în primii ani de școală, și pregătirea cadrelor didactice de a lucra cu elevii lor la dezvoltarea literației, indiferent de clasa și materia pe care o predau.

 

Indicatorul la care se raportează este progresul elevului. La finalul anului școlar 2022-2023, 8 din 10 copii au reușit să treacă din zona de literație nefuncțională la alfabetizare funcțională.

 

Modelul de intervenție pe care Teach for Romania l-a testat în școli din întreaga țară este unul integrat – cu instrumente specifice de evaluare, formare pentru profesori, mentorat și exemple de bune practici, resurse adaptate.
CITEȘTE ȘI:

Iohannis: Doar luptând cu analfabetismul funcțional avem șansa de a permite cât mai multor persoane să folosească limba română

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with