Ion Soare, directorul comercial al transportatorului feroviar de marfă a anunţat marţi, 8 iulie, demararea procesului de disponibilizare a 2500 de angajaţi ai CFR Marfă.
Guvernul României s-a angajat faţă de Fondul Monetar Internaţional (FMI) la o restructurare masivă în cadrul acestei companii şi continuarea procesului de privatizare cu un investitor strategic.
Plecările încep în a doua parte a lunii iulie
În momentul actual Compania CFR Marfă, controlată de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfă din România, cu o cotă de piaţă de peste 50%. Aceasta dispune de un număr de 8577 de angajaţi, dintre care 30% vor fi concediaţi până la sfârşitul lunii iulie 2014.
Această disponibilizare colectivă a celor 2500 de persoane cu familii de întreţinut şi multe probleme a fost luată încă din anul 2013, când Guvernul României a primis FMI-ului că va lua toate măsurile necesare astfel încât privatizarea companiei feroviare să fie finalizată cu un investitor strategic.
Ion Soare, directorul comercial al transportatorului feroviar de marfă, a declarat că totul se desfăşoară conform prevederilor legale. “Nu m-am ocupat personal de problema aceasta a disponibilizărilor, dar cunosc, pentru că lucrez în firmă, se urmează paşii legali. Săptămâna aceasta a demarat efectiv procesul de restructurare a celor 2.500 de salariaţi. Oamenilor li se vor da preavize, se urmează paşii legali. Efectiv din firmă probabil că vor pleca în a doua parte a lunii iulie“, a declarat Ion Soare, director comercial al CFR Marfă, la conferinţa MEDIAFAX Talks About Transport&Logistics, răspunzând unor întrebări pe acest subiect.
Guvernul a autorizat săptămâna trecută plata din bugetul asigurărilor pentru şomaj a venitului de completare pentru angajaţii care vor fi disponibilizaţi de la compania CFR Marfă. Pentru cei 2.500 angajaţi care vor fi disponibilizaţi, Ministerul Transporturilor a calculat un necesar financiar, aferent doar acestui an, pentru venitul de completare de 16,9 milioane lei. Salariaţii disponibilizaţi vor fi protejaţi de prevederile OUG 36/ 2013 privind aplicarea în perioada 2013 – 2018 a unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate, completată cu Legea 258/2013.
În funcţie de vechimea în muncă a salariaţilor, cei disponibilizaţi vor beneficia de 12 – 24 salarii compensatorii, în valoare maximă de 1.625 lei/lună.
Directorul comercial al CFR Marfă a specificat că nu vor fi afectate contractele în derulare ale transportatorului feroviar.
Privatizarea eşuată a CFR Marfă
Privatizarea CFR Marfă a demarat cu stângul la începutul lunii mai a anului 2013. Niciunul dintre investitorii interesaţi – Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de Gruia Stoica, TFG, firmă deţinută de Călin Mitică, nici fondul de investiţii Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria şi compania americană OmniTRAX nu s-au precalificat pentru etapa următoare în cadrul procesului de vânzare a 51% din acţiunile CFR Marfă.
Grup Feroviar Român, companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, a rămas singură în cursa pentru CFR Marfă şi a câştigat licitaţia, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Tranzacţia nu a fost finalizată însă până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra operaţiunii.
1 comentariu
LA CATE TRENURI TREC PRIN GARA,AR FI TREBUIT MAI DEMULT
SA RENUNTE LA PERSONALUL ”MANCATORI”DE BANI SI FURTURI