Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Elevi ai Colegiului Naţional “Ioan Slavici” au realizat o aplicaţie care îi ajută în orientarea profesională

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

În cadrul activităţilor Clubului de Robotică RoboTe@ch4Future al Colegiului Naţional “Ioan Slavici” Satu Mare, elevii din clasa a XI-a, profil matematică-informatică, a desfăşurat în perioada 24 septembrie – 27 octombrie un proiect de programare şi tehnologie.

Astfel de proiecte europene sunt finanţate de Asociaţia Techsoup România prin intermediul Asociaţiei Părinţilor Ioan Slavici Satu Mare, ca asociaţie non-guvernamentală (ONG).

Ideea proiectului

”Ca diriginte sau ca profesor, obişnuiesc să-i întreb pe elevii mei în ce direcţie ar dori să-şi continue studiile şi constat de foarte multe ori, că răspunsurile lor sunt: Nu ştiu încotro… sau, dimpotrivă, Nu ştiu să aleg…, ne spune profesoara Kabai Timea. În asemenea situaţii, simt o provocare ce ar trebui să o îndeplinesc pentru a-i ajuta în orientarea lor profesională. Fiecare dintre noi este bun sau cel mai bun într-un anumit domeniu. Dacă descoperi la ce te pricepi cel mai bine, deja ai făcut primul pas spre succes. Satisfacţia în muncă şi satisfacţia în viaţă depind de măsura în care persoana găseşte modalităţi de a-şi dezvolta aptitudinile şi interesele, personalitatea şi imaginea de sine. Prin urmare, alegerea profesiei este o decizie care merită toată atenţia. Soluţia la această problemă a venit chiar de la elevii mei…”

Despre crearea unei aplicaţii mobile

         O manifestare numită onlineFutureIT a avut ca obiectiv să vină în sprijinul elevilor din clasele terminale în alegerea unui domeniu de studiu şi specializări în cadrul unei facultăţi. În cadrul evenimentului, desfăşurat în perioada 21 septembrie – 25 octombrie 2021, elevii clasei a XI-a B, profil real, specializarea matematică-informatică intensiv informatică au învăţat în primul rând despre crearea unei aplicaţii mobile. Astfel, ei au realizat o aplicaţie mobilă pe platforma online https://appinventor.mit.edu/, denumită FutureIT.

“Primul pas, în ceea ce priveşte construirea aplicaţiei, a fost acela de a ne informa şi de a ne documenta despre testele de aptitudini: ce sunt ele, cum funcţionează şi ce influenţă au asupra celui care rezolvă acest test. În acest sens, am avut o colaborare cu consiliera şcolii, profesoara Paula Galoş. Apoi, ne-am pus întrebarea: «Cum realizăm această aplicaţie?». Răspunsul ne-a fost dat de diriginta noastră, profesoara Kabai Timea, care ne-a îndrumat şi ne-a învăţat bazele construirii unei aplicaţii mobile, urmând ca noi să descoperim încetul cu încetul cât mai mult.

Am început cu proiectarea structurii şi a design-ului aplicaţiei, urmând partea de programare.

Aplicaţia conţine un test ştiinţific de aptitudini cu 162 de întrebări de tip grilă, test preluat dintr-o carte de specialitate, iar în urma rezolvării acestuia, se afişează sub formă de procentaj top 4 domenii care ţi se potrivesc cel mai bine”, spune Dragoş Marian, clasa a XI-a B.

Evenimentul a fost organizat pe platforma MicrosoftTeams. Echipa de implementare a explicat candidaţilor voluntari, neorientaţi în alegerea unui domeniu profesional, scopul acestui test, funcţionalitatea acestuia şi paşii de urmat. A urmat apoi rezolvarea testului, iar la final au avut loc discuţii deschise/feedback despre rezultatele candidaţilor.

Impresiile candidaţilor

         Impresiile candidaţilor care şi-au descărcat aplicaţia au fost pozitive, iar după afirmaţiile lor, au o viziune mai clară asupra viitorului şi asupra alegerii pe care o au de făcut. Iată câteva exemple:

”Chiar nu ştiam ce domeniu mi se potriveşte. Învăţ la toate disciplinele şi îmi este greu să aleg. Făcând testul, aplicaţia mi-a oferit cele mai potrivite domenii pentru mine, iar cel mai semnificativ a fost domeniul tehnico-ştiintific. Îmi place foarte mult informatica. Urmează să mă documentez despre meseriile din domeniul acesta şi sunt sigură că îmi voi găsi astfel viitorul job al meu.” (Andrea)

“În opinia mea, ideea aplicaţiei este foarte utilă, vine în sprijinul adolescenţilor nehotărâţi cu privire la viitoarea lor carieră. Datorită numărului şi diversităţii întrebărilor, rezultatul a restrâns posibilele domenii care ar corespunde abilităţilor mele.” (Ruxandra)

“În urma testării aplicaţiei, consider că este una reuşită. Folosirea este uşoară şi practică, iar rezultatul este unul satisfăcător oferindu-mi cele patru domenii pe baza cărora ne putem orienta în continuare.” (Alexa)

“Din experienţa mea, aplicaţia este foarte uşor de folosit deoarece a trebuit doar să apăs pe butonul “START” şi să aleg varianta de răspuns potrivită pentru mine. Această aplicaţie m-a ajutat să îmi aleg un domeniu potrivit aptitudinilor şi personalităţii.” (Silvia)

De-a lungul acestui proiect am învăţat cum să realizăm o aplicaţie mobilă proprie de la zero, cum să prezentăm online elevilor nedecişi în alegerea unei cariere. Totodată, ne-am lovit de sentimente şi competenţe: curiozitate, entuziasm, descoperire, creativitate, originalitate, învăţare de lucruri noi în design şi programare, comunicare, încredere în forţele proprii şi bineînţeles bucuria reuşitei. Ne-am dat seama că tot cee ce învăţăm la orele de informatică putem aplica în viaţa de zi cu zi, depinde doar de imaginaţia şi creativitatea noastră” (Dragoş Marian).

        Informaţiile ne-au fost confirmate de profesoara Kabai Timea.

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Sigla Informatia Zilei

Lecţie rutieră la Grădiniţa Dumbrava Minunată

Campania de prevenire a violenţei “Nu lăsa violenţa să te transforme în infractor!”, iniţiată la nivelul Poliţiei Române, continuă în această lună la Satu Mare. Preşcolarii de la Dumbrava Minunată au fost iniţiaţi în privinţa unui comportament rutier corect.