Image 1
Image 2

MEDII DEZAVANTAJATE

Activități anti-bullying, de sprijin pentru reintegrare și de susținere pentru studenți

O serie de activități menite să combată abandon ul universitar vor intra în atribuțiile centrelor de consiliere și orientare în carieră (CCOC) din cadrul instituțiilor de învățământ superior ....
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

….  – de la acțiuni de familiarizare cu mediul academic la studii, la măsuri anti-bullying acțiuni de sprijin pentru programe de reintegrare sau de susținere a studenților din medii dezavantajate. Aceste acțiuni sunt listate în noul proiect de metodologie privind funcționarea CCOC, pus în dezbatere de Ministerul Educației.

 

Față de precedenta metodologie, noul proiect prevede o listă extinsă de obiective pentru aceste structuri, care funcționează fără personalitate juridică în cadrul universităților. CCOC oferă activități de consiliere educațională și vocațională, consiliere și orientare în carieră și consiliere în scop de optimizare personală a studenților, elevilor și absolvenților, potrivit metodologiei.

 

Dacă, până acum, metodologia care stă la baza funcționării CCOC prevedea sumar obiectivele fundamentale ale acestora, menționând orientarea și consilierea, reducerea abandonului, facilitarea relației cu piața muncii și creșterea angajabilității, lista obiectivelor în noul proiect de metodologie este considerabil extinsă:„Informarea cu privire la carieră, care se referă la oferirea tuturor informaţiilor necesare pentru a planifica, obţine şi a păstra un anumit loc de muncă; educaţia cu privire la carieră, prin oferirea de informaţii privind piaţa muncii, dezvoltarea abilităţilor de a face alegeri privind educaţia, formarea, munca şi viaţa, în general, oportunităţile de a experimenta diverse roluri din viaţa comunităţii sau din cea profesională, precum şi instrumentele pentru planificarea carierei; clarificarea scopurilor şi aspiraţiilor astfel încât tinerii să îşi înţeleagă propriul profil educaţional, să ia decizii informate, să fie responsabili pentru propriile acţiuni şi să îşi gestioneze cariera şi procesul de tranziţie în diferite momente; integrarea absolvenților învățământului liceal în mediul universitar; integrarea studenților internaționali în comunitatea academică, pe durata studiilor lor în România, alături de departamentele/structurile interne care se ocupă de organizarea și buna funcționare a acestor programe de mobilități; combaterea abandonului universitar cauzat de motive de adaptare la mediul universitar sau de orientare în carieră; orientarea vocațională a studenților astfel încât aceștia să fie capabili să își poată planifica și gestiona în mod optim propriul traseu educațional; oferirea de sprijin studenților cu cerințe educaționale speciale, cu tulburări de învățare, proveniți din medii dezavantajate sau care se confruntă cu probleme de natură psiho- emoțională pentru parcurgerea cu succes a studiilor universitare, prin mecanisme dedicate; sprijinirea pentru studenții cu dizabilități și mecanisme specifice pentru accesibilizarea învățământului superior; dezvoltarea abilităților de integrare pe piața muncii ale studenților și proaspeților absolvenți; asigurarea stării de bine a studenților.”

 

CITEȘTE ȘI:

Bullying-ul, formă de hărțuire ce provoacă disconfort

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with