Aproape 40% dintre tineri români cu vârsta de 15 ani au un nivel scăzut de cunoştinţe la matematică şi ştiinţe şi citesc cu dificultate, faţă de o medie europeană de 20-22%, arată Monitorul educaţiei şi formării pe 2019, elaborat de Comisia Europeană. Situaţia s-a îmbunătăţit totuşi faţă de 2009.
Potrivit statisticilor, 38,7% dintre tineri au probleme la citit (faţă de 40,4% în 2009), 39,9% la matematică (faţă de 47%) şi 38,5% la ştiinţă (faţă de 41,4%). Rezultate mai slabe decât media europeană se regăsesc şi în ceea ce priveşte părăsirea timpurie a şcolii (18-24 ani), unde România are un procent de 16,4% faţă de 10,6% în UE. De asemenea, ponderea absolvenţilor de studii superioare (30-34 ani) este de 24,6% pentru România, media la nivel european fiind 40,7%.
Un alt capitol la care ţara noastră stă foarte prost este cel al participării adulţilor la procesul de învăţare continuă (vârsta 25-64 de ani), doar 0,9% dintre români fiind interesaţi de studii suplimentare după finalizarea şcolii, faţă de 11% în restul Europei. ”Monitorul pe 2019 indică progrese suplimentare în direcţia atingerii unor ţinte importante ale UE în materie de educaţie şi formare, subliniind, în acelaşi timp, necesitatea de a se acorda un sprijin mai puternic pentru cadrele didactice şi de a se spori atractivitatea profesiei de dascăl”, se precizează într-un comunicat al Comisiei EUropene.
De partea cealaltă a baricadei, profesorii din România spun că ar avea nevoie de formare pentru predarea pentru elevi cu nevoi speciale, predarea în context multicultural şi multilingv, precum şi de competenţe informatice pentru predare.
1 comentariu
Asta datorita cadrelor valoroase pe care le avem in scoli la ora actuala(zero)dar si a politcii psd-iste practicate , a care-i interes este ca tineretul sa ramine la un nivel cit mai scazut ca sa poate fi manipulat mai usor