Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Aproape jumătate din tinerii de 15 ani din România citesc cu dificultate

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Aproape 40% dintre tineri români cu vârsta de 15 ani au un nivel scăzut de cunoştinţe la matematică şi ştiinţe şi citesc cu dificultate, faţă de o medie europeană de 20-22%, arată Monitorul educaţiei şi formării pe 2019, elaborat de Comisia Europeană. Situaţia s-a îmbunătăţit totuşi faţă de 2009.

Potrivit statisticilor, 38,7% dintre tineri au probleme la citit (faţă de 40,4% în 2009), 39,9% la matematică (faţă de 47%) şi 38,5% la ştiinţă (faţă de 41,4%). Rezultate mai slabe decât media europeană se regăsesc şi în ceea ce priveşte părăsirea timpurie a şcolii (18-24 ani), unde România are un procent de 16,4% faţă de 10,6% în UE. De asemenea, ponderea absolvenţilor de studii superioare (30-34 ani) este de 24,6% pentru România, media la nivel european fiind 40,7%.

Un alt capitol la care ţara noastră stă foarte prost este cel al participării adulţilor la procesul de învăţare continuă (vârsta 25-64 de ani), doar 0,9% dintre români fiind interesaţi de studii suplimentare după finalizarea şcolii, faţă de 11% în restul Europei. ”Monitorul pe 2019 indică progrese suplimentare în direcţia atingerii unor ţinte importante ale UE în materie de educaţie şi formare, subliniind, în acelaşi timp, necesitatea de a se acorda un sprijin mai puternic pentru cadrele didactice şi de a se spori atractivitatea profesiei de dascăl”, se precizează într-un comunicat al Comisiei EUropene.

De partea cealaltă a baricadei, profesorii din România spun că ar avea nevoie de formare pentru predarea pentru elevi cu nevoi speciale, predarea în context multicultural şi multilingv, precum şi de competenţe informatice pentru predare.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

1 comentariu

Lasă un răspuns