Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Asa ar trebui sa arate harta Romaniei: 10.000 km de autostrazi si drumuri expres. Exista 9 legi pentru asta

Postare ( Sablon)
Sigla Informatia Zilei
Postare ( Sablon)
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Asa trebuia sa arate reteaua autostrazilor si drumurilor expres daca se respectau actele normative emise din 1990 incoace
Asa trebuia sa arate reteaua autostrazilor si drumurilor expres daca se respectau actele normative emise din 1990 incoace

Asa ar trebui sa arate harta Romaniei: 10.000 km de autostrazi si drumuri expres. Exista 9 legi pentru asta Asa ar trebui sa arate harta Romaniei: 10.000 km de autostrazi si drumuri expres. Exista 9 legi pentru asta.

Romania ar trebui sa ajunga la o infrastructura rutiera de invidiat: 4.400 de kilometri de autostrada si alti 5.600 de kilometri de drumuri expres sau cu 4 benzi. Asta prevad nenumaratele proiecte “prioritare” de dezvoltare a infrastructurii elaborate in ultimii 22 de ani si aprobate chiar prin lege.

 

Toate guvernele au considerat dezvoltarea de autostrazi si drumuri expres ca fiind prioritara si aproape fiecare a venit cu propriile planuri de actiune. Insa de la vorbe la fapte diferenta a fost uriasa. De “numai” cateva mii bune de kilometri.

Culmea, multe dintre proiectele de constructie a autostrazilor si a drumurilor expres au fost transpuse in fel de fel de reglementari, iar cele prioritare aprobate chiar prin legi. Exista nu mai putin de 8 acte normative importante emise in acest sens, care nu s-au respectat niciodata. In realitate, s-a realizat in jur de 7% din acest plan general, de 10.000 de kilometri, iar in ritmul in care s-au construit pana acum autostrazi si drumuri cu 4 benzi ar mai fi nevoie de peste 300 de ani pentru ca reteaua rutiera moderna sa arate precum cer legile in cauza.

Care este realitatea dupa 22 de ani si dupa 6 ani de la aceasta ultima lege? Doar 372 de km de autostrada in folosinta, din care numai 260 de km s-au construit dupa 1990, plus cam inca pe atatia kilometri de sosea cu 4 benzi, mare parte dintre acestia existand si inainte de 1989. Calculul exclude DN2, care este un “hibrid” intre o sosea cu o banda pe sens si una cu doua benzi pe sens.

Nici macar sosele reabilitate complet in aceasta perioada sau centurile nou construite nu au fost prevazute cu 2 benzi pe sens. Singurele proiecte notabile in acest sens sunt soseaua Bucuresti – Giurgiu, centura Ploiesti Vest si jumatate din Centura Bucuresti Nord, care au fost largite la 4 benzi – fara a putea fi considerate, insa, nici macar drumuri expres.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns