Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Asistenţa socială, circulaţia şi instituţiile culturale sunt pe masa de lucru a viceprimarului Marcela Papici

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Viceprimarul municipiului Satu Mare Marcela Papici
Viceprimarul municipiului Satu Mare Marcela Papici

“Primele concluzii trase ca viceprimar au fost acelea că nu există o suficientă răspundere asumată faţă de banul public”

Marcela Papici este din luna iunie a acestui an viceprimăriţa municipiului Satu Mare. La o prezentare pe scurt, Marcela Papici este o soţie şi o mamă model, un bun administrator, o perfecţionistă care nu este dispusă să accepte ideea că “nu se poate”. E conştientă că la Primăria Satu Mare munca este grea, dar ştie că ea este de două ori mai puternică.

În cele ce urmează vă propunem să faceţi cunoştinţă cu viceprimarul Marcela Papici aşa cum este ea acasă, pe teren sau la biroul din cadrul instituţiei pe care o reprezintă, să descoperiţi priorităţile şi proiectele pe care le are pentru sătmăreni.

 

Marcela, Mircea şi Maria Teodora – familia Papici

Marcela Papici este căsătorită cu Mircea, ofiţer în rezervă, “arădean cu buletin de Satu Mare, un om deosebit care e şi tată şi mamă pentru fiica noastră Maria Teodora”. În vârstă de 11 ani, Maria Teodora este elevă la Colegiul Naţional “Doamna Stanca”, iar Marcela Papici o descrie ca fiind “o luptătoare şi o bătăioasă. Unii spun că seamănă cu mama ei. Asta pentru că nu îl cunosc pe tata”.

 

Experienţă din mediul privat şi calităţi de manager

După şase ani de muncă în calitate de administrator al unei firme, venită din mediul privat, la Primăria Satu Mare viceprimarul Marcela Papici s-a simţit în primele zile ca într-o firmă mult mai mare în care unele departamente funcţionează foarte bine, iar altele nu îşi prea au rostul< “Primele concluzii trase ca viceprimar au fost acelea că nu există o suficientă răspundere asumată faţă de banul public.

Am mai constatat că sunt extrem de multe proceduri care reglementează activitatea în primărie şi uneori chiar dacă vrei să faci ceva bine şi corect te loveşti de un impediment< nu îl poţi face repede. De exemplu, în Comisia de deschidere a unor oferte pentru un obiectiv final cum ar fi reabilitarea unei şcoli se lucrează minim şase luni numai la întocmirea de hârtii”.

Pornind de la această idee, Marcela Papici susţine că un manager bun trebuie să ştie să delege responsabilităţi şi, mai mult decât atât, să se asigure că obiectivele trasate au fost atinse, iar acţiunile duse la bun sfârşit. “Managerul e cel ce obligatoriu trebuie să ştie să stabilească priorităţile. Există probleme, dar sunt şi acestea de mai multe feluri şi se soluţionează într-o anumită ordine”, ne spune viceprimăriţa Marcela Papici.

 

Domenii în care viceprimarul are trasate atribuţii

Marcela Papici ne-a mărturisit că în calitate de viceprimar merge aproape zilnic pe teren deoarece crede că nu se pot lua decizii corecte din spatele biroului< “Cheia succesului în administraţie este aceea de a rămâne permanent conectat cu realitatea”. În următorii patru ani, la Primăria municipiului Satu Mare, Marcela Papici se va ocupa de domenii importante care gestionează activităţi legate de proiecte, Serviciul Public de Asistenţă Socială – probleme sociale, Comisia de circulaţie, Teatrul de Nord, Filarmonica de Stat “Dinu Lipatti”, Casa de Cultură “G.M. Zamfirescu” şi altele.

Are şi un avantaj mare, şi anume acela că a lucrat în învăţământ şi a implementat proiecte europene în ultimii şase ani. Marcela Papici este conectată permanent cu tot ceea ce înseamnă viaţă socială, culturală, economică,  făcând parte din asociaţii de profil precum Clubul Rotary, Asociaţia Părinţi pentru Copii şi altele.

 

Regândirea criteriilor de acordare a locuinţelor sociale

“Vreau ca în calitate de viceprimar, alături de echipa dr. Dorel Coica – primarul municipiului şi colegul meu – viceprimarul dr. Radu Roca, să îmi pun toată ştiinţa şi puterea de muncă în folosul cetăţeanului. În ceea ce priveşte priorităţile mele, acum de exemplu lucrez împreună cu specialiştii Serviciului Public de Asistenţă Socială la un proiect de hotărâre care are ca scop regândirea criteriilor de acordare a locuinţelor sociale, o evidenţă extrem de clară a beneficiarilor şi a acestor locuinţe.

Totodată, mă interesează curăţenia oraşului şi fac pe această cale apel la cetăţeni să mă ajute să verificăm dacă avem un oraş curat. Problemele reale şi concrete le pot sesiza pe site-ul instituţiei sau la sediul primăriei. Lucrăm de asemenea la o procedură pentru atribuirile directe şi verific săptămânal stadiul lucrărilor la cele cinci terenuri de joacă pentru copii a căror execuţie a început şi care trebuie să fie până la ultima dală ori ultimul fir de iarbă exact ca în proiect”, ne spune în încheiere viceprimăriţa Marcela Papici.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns