Image 1
Image 2

CHELTUIELI ALIMENTE

Cât de cheltuitori sunt românii față de alți europeni când vine vorba de alimente?

În ciuda ratei inflaţiei care s-a triplat în România în 2022, românii continuă să cheltuie bani pe alimente, iar valoarea pieţei offline de retail a crescut cu 16%, notează Business Magazin.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

România a înregistrat cea mai mare creştere dintre ţările din Europa Centrală, urmată de Croaţia, cu o creştere de 13%, Polonia – 12% şi Cehia cu 9%, se arată într-un comunicat trimis de reprezentanţii companiei globale de consultanţă şi management strategic McKinsey.

Un nou raport realizat de companie prezintă cauzele care vor afecta piaţa de retail în următoarele 12 luni. Raportul are la bază un sondaj la care au participat peste 4.500 de consumatori din cinci ţări europene, Polonia, România, Cehia, Croaţia şi Ucraina, precum şi interviuri cu reprezentanţi ai companiilor de retail şi produse alimentare ambalate.

O prima tendinta prezentata in raport este alegerea produselor alimentare cu preţ accesibil. Peste 50% dintre consumatorii din Europa Centrală şi de Est intenţionează să cumpere mai mult de la discounteri şi să economisească bani alegând alimente mărci proprii ale magazinelor. Aceste schimbări vor duce la creşterea cotei de piaţă a discounterilor, la scăderea loialităţii faţă de produsele de top ale brandurilor mari şi la o prioritizare a costului redus în detrimentul calităţii produselor. Discounterii din România au înregistrat cea mai mare creştere a vânzărilor dintre cei din ţările din Europa Centrală şi de Est, o creştere de 12% în 2022 comparativ cu media de creştere anuală înregistrată între 2017-2022.

Consumatorii apreciază confortul, sustenabilitatea şi proximitatea, dar se feresc de preţurile mari care vin la pachet cu acestea. Aceasta este o altă tendință consemnată în raport.

De asemenea, se observă că generaţia Z se îndepărtează de tendinţele de masă – puterea de cumpărare a tinerilor reprezintă în prezent 17% din totalul consumatorilor, dar va creşte pe măsură ce aceştia devin principalii reprezentanţi ai gospodăriei.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with